Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
Energia
Adéu a una activitat tradicional

Fi a la mina de Seròs

Amb el tancament, a Catalunya només quedarà la d'Almatret

Els propietaris no han pogut fer front als deutes

Una vintena de miners tenen 7 nòmines pendents

Jesús Pi, delegat d'UGT a la mina de Seròs, a l'entrada d'aquesta mentre feia vaga de fam Foto: EFE.

Divendres tancarà definitivament, si no canvien molt les coses, la penúltima mina de carbó en actiu que quedava a Catalunya. Es tracta de Minera del Baix Segre, situada a Seròs (Segrià), i que va començar les extraccions el 1862.

L'empresa va anunciar ahir a la plantilla, formada actualment per 22 treballadors, que no pot continuar i que Hisenda no s'ha avingut a renegociar els deutes pendents. Una decisió que els empleats ja es veien a venir després que la setmana passada no anessin gens bé les reunions que l'empresa va mantenir a Madrid amb responsables de l'Agència Tributària.

Minera del Baix Segre confiava en un nou ajornament dels deutes per poder desbloquejar el prop d'un milió d'euros que el Ministeri d'Indústria els concedeix pels ajuts al carbó estatal. Tampoc han fructificat altres vies de finançament i, finalment, l'opció ha estat acollir-se als plans del ministeri que dirigeix Miguel Sebastián per tancar. L'empresa ja ho ha comunicat a Indústria per poder rebre fins a 4 milions de subvenció per cessament de l'activitat extractiva no rendible. Aquests diners permetran pagar, segons consta als treballadors, les set nòmines que se'ls deuen, les indemnitzacions per acomiadament, pagar els deutes amb Hisenda i restaurar l'entorn de la mina de Seròs.

Jesús Pi, delegat d'UGT a l'empresa i miner des de fa 29 anys, manifestava que ara “buscarem la millor sortida per a tots” i que en alguns casos pot passar per recol·locacions en mines de Mequinensa o Terol i les prejubilacions.

Minera del Baix Segre feia mesos que no treia carbó. Tenia problemes per pagar el transport, els explosius i el tractament del mineral, a més del personal. Tot i això, encara tenien unes 20.000 tones pendents de dur a la central tèrmica de Terol. Els miners només feien feines de manteniment fins que fa unes setmanes van iniciar una vaga indefinida per reclamar una solució. Alguns, però, van optar per plegar i, almenys, cobrar de l'atur.

Ara a Catalunya només quedarà la mina de carbó d'Almatret (Segrià), situada a pocs quilòmetres de la de Seròs i propietat de Carbonífera de l'Ebre. Aquesta societat, amb seu i altres mines a Mequinensa, manté la seva activitat amb mig centenar de treballadors.

Darrera actualització ( Dijous, 14 d'octubre del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter