Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
Sector immobiliari
Cita a Barcelona

La unió científica i tecnològica fa la força

Bona part del saló professional del Barcelona Meeting Point està dedicat als parcs de recerca de Catalunya

La fira intenta compensar la pèrdua de negoci en el sector immobiliari

Molts centres presenten als inversors projectes conjunts

Visitants del Saló Meeting Point observen una maqueta dels parcs científics de Catalunya Foto: JUANMA RAMOS.
Els parcs científics sónun producte que continua tenint demanda tot i la crisi del totxo

Si no es poden vendre pisos, ni llogar locals comercials, ni construir naus industrials, cal cercar altres vies de negoci per moure diners en el sector immobiliari. I això és el que han pensat els organitzadors del Barcelona Meeting Point (BMP) amb el seu president, Enric Lacalle, al capdavant. Així, en aquesta edició, han apostat per promoure els parcs científics i tecnològics de Catalunya i l'Estat espanyol. Bona part del saló professional del BMP està dedicat a aquest sector.

En aquest espai es busca atraure l'interès de fons d'inversió, bancs, però sobretot empreses que cerquin un lloc de qualitat, amb bons serveis i comunicacions, per instal·lar-se. “No busquem grans multinacionals que vinguin a fabricar els seus productes aquí perquè la nostra mà d'obra és més cara que en altres països, sinó que volem que s'instal·lin als nostres parcs per fer investigació, recerca i desenvolupament”, explica el director de promoció del Parc Alba, Valentí Llagostera.

Aquest parc i el 22@ Barcelona, el Delta BCN i el BZ Barcelona Innovation Zone s'han unit per oferir als inversors un producte conjunt i variat anomenat Barcelona Econòmic Triangle, que, amb vèrtex als rius Llobregat i Besòs i al Vallès Occidental, es vol convertir en el centre mediterrani de la innovació tal com diu el seu eslògan de presentació. “Són tres projectes de desenvolupament econòmic i immobiliari molt importants per a Catalunya i l'àrea metropolitana que, pels metres quadrats de què disposen, poden absorbir qualsevol tipus d'empresa i mida dels sectors emergents”, explica Llagostera. A més, cada parc, subdividit alhora en diferents projectes desenvolupats per privats, administracions i institucions docents, té una finalitat molt diferent que es complementa amb els altres. Així, en el 22@ Barcelona –a l'àrea del Besòs–, s'aposta per les empreses de mitjans de comunicació, TIC, tecnologies mèdiques, energies i disseny; a l'Alba –a la zona del Vallès– es volen atraure empreses de biotecnologia, energia, farmàcia i salut, nanotecnologia i nous materials, i al Delta BCN i al BZ Barcelona Innovation Zone –a l'àrea del Llobregat– es treballa en els sectors aeroespacial, d'alimentació, biotecnologia, mobilitat, òptica i fotònica.

El BMP no és la primera fira del sector a la qual es presenten junts. Ja han venut la seva marca a l'Expo Real de Munic (Alemanya) i al MIPIM de Canes (França). “Els inversors han entès molt bé el nostre missatge i han pogut veure el que hi ha en aquest territori”, afirma Llagostera, que assegura que s'han establert contactes amb fons d'inversió i bancs alemanys “que tenen plantejaments i projectes que quadren amb el que tenim nosaltres”. Tot i això, encara no s'ha concretat cap nova operació rellevant.

Al mateix espai del BMP hi ha l'estand de la Xarxa de Parcs Científics i Tecnològics de Catalunya, l'XPCAT, de la qual formen part els tres projectes abans esmentats però també d'altres parcs catalans de diversos punts del país, en total 22 projectes diferents. Aquest organisme es va crear fa cinc anys amb l'objectiu “d'aprofitar totes les eines possibles per donar-nos a conèixer a fora i atraure nous inversors”, explica el gerent de l'XPCAT, Joan Bellavista.

A diferència del que passa amb altres segments del sector immobiliari on clarament s'ha anat a la baixa, tant en preus com en projectes en execució, el dels parcs tecnològics s'ha mantingut estable. “En el món, de parcs com els que tenim a Catalunya, s'estan creant els mateixos que es creaven el 2006-2007, abans de la crisi immobiliària i econòmica; per tant, és un producte que continua tenint demanda”, explica Bellavista, que considera que perquè tinguin èxit i es puguin desenvolupar i ocupar del tot “cal que s'especialitzin en algun camp”. Just el que s'està fent a Catalunya.

Darrera actualització ( Divendres, 22 d'octubre del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter