La desitjada arribada d'Ikea a les comarques gironines s'haurà de tornar a esperar. Tot i que des de fa mesos Salt i Vilablareix, per una banda, i la Jonquera, per l'altra, es disputen que la multinacional sueca s'instal·li als seus municipis, la quarta botiga a Catalunya serà a Tarragona. Fugint de la discreció i el silenci que ha acompanyat tot el procés de negociació entre l'Ajuntament de Tarragona i la multinacional sueca Ikea en els darrers tres anys, ahir l'alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, va anunciar públicament que la marca nòrdica obrirà a la capital. “Ikea vindrà a Tarragona”, va anunciar el batlle, en el decurs d'una trobada amb periodistes. De fet, el polític es va fer ressò de les reunions que van mantenir divendres passat i dilluns mateix representants del consistori amb emissaris nòrdics, amb els quals s'hauria emparaulat l'acord pel qual Ikea obrirà al terme municipal tarragoní el quart centre del país, descartant així fer-ho a Reus, que també hi aspirava, i passant per davant de Girona. La màxima autoritat municipal va insistir que “totes les gestions estan tancades i lligades”, però que ha de ser la mateixa empresa l'encarregada de fer l'anunci oficial i “de dir-ho com cal”. Les converses entre l'Ajuntament de Tarragona i Ikea es remunten al desembre de 2007, quan el regidor de Promoció Econòmica, Sergi de los Rios, part fonamental en les gestions, i el mateix Ballesteros van mantenir el primer contacte amb directius suecs en el començament d'un idil·li que acabarà en final feliç. “És una notícia excel·lent que demostra la bona feina feta en els darrers tres anys des de la regidoria de Promoció Econòmica”, va afirmar el regidor.
Amb això, Tarragona guanyaria la cursa que mantenia per ser la quarta seu catalana. I pel que sembla se n'ha sortit, i s'enduu una inversió que volta els 60 milions d'euros i que permetrà crear 400 llocs de treball. Això sí, fonts de la companyia ho volien deixar ben clar: “sempre hem dit que la nostra idea són dos projectes, un a Tarragona i l'altre a Girona, i no són excloents; si ara un tira endavant, l'altre, també però més endavant, ja que només un dels dos es farà abans del 2015”. D'aquesta manera, el centre gironí d'Ikea no seria una realitat, almenys entre el 2015 i el 2020. A banda d'això, els plans de futur d'Ikea inclouen obrir encara dues botigues més, a la demarcació de Barcelona.
La Jonquera i Salt
La regidora de promoció econòmica de Salt, Maria Quer, va dir ahir que “fa anys que Ikea hauria d'haver vingut a Girona”. Quer va afegir que desconeixia les raons per les quals l'empresa havia prioritzat l'opció de Tarragona per davant de la de Girona. La regidora va insistir que l'Ajuntament de Salt continuarà negociant per aconseguir que Ikea obri un centre a la ciutat, “ja que seria un bon pol dinamitzador del comerç”. Quer es mostra convençuda que l'empresa sueca acabarà instal·lant-se a Girona, però admet que probablement es retardarà. Pel que fa als terrenys de l'Espai Gironès, segons la regidora “no són prou grans per les expectatives d'Ikea” i planteja que un possible emplaçament seria la zona de Mas Marroc. Tanmateix, Quer no vol descartar de moment cap possibilitat, i reitera la voluntat del consistori de continuar negociant.
El president de la Diputació de Girona i alcalde de Vilablareix, Enric Vilert, no es va mostrar sorprès per l'anunci. Vilert diu que “ja se sabia que estaven interessats a anar a Tarragona”. Pel que fa a les possibilitats de Girona, el president de la Diputació assegura que “tenia clar que aquest any no seria”, i situa l'avançament del centre de Tarragona dins l'àmbit de les decisions estrictament empresarials, cosa que “no exclou la botiga de Girona”. D'altra banda, l'alcalde de la Jonquera, Jordi Cabezas, va assegurar ahir que desconeixia la decisió d'Ikea d'ajornar la instal·lació d'un establiment a les comarques gironines. Tot i això, Cabezas recorda que la Jonquera era una opció i que fins ara la connexió amb la companyia s'havia limitat a dues converses. Cabezas diu que és una opció “amb què tenim ganes de jugar però ara els esforços s'han de posar en la posada en marxa de l'outlet” que promou l'empresari Antoni Escudero i que està previst que obri el 2012. “La posada en funcionament de l'outlet pot fer notar la necessitat d'instal·lar un Ikea”, va dir.

































Comentaris
obrir una delegacio a Salt semble mes com si es volgues obrir una nova delegacio a l'africa del nord i central , si ens atenim a la composicio dels habitants locals, per mi que Ikea de moment vol dirigirse a un pubic europeu! per cert , que han fet Girona i Tarragona tots aquetos milers d'anys sence IKEA? qualsevol pensaria que si no venen els nois aquestos del moble a granel i las porcions de boletas de carn picada grans mitganes i petites amb patates freigides....las dues ciutats tenen que baixar la persiana! mmmmmmmmm......semble "que viene mister Marshall," Ikea ve a fer negoci, no a regalar diners.
Trobo un insult aixo que dius, a Salt no tots som immigrants, tot i que en son un gran % de la poblacio també hi ha gent d'aqui. A més, a salt, i suposo que si ho havien de fer aqui, ho hauríen fet a un terreny aprop de l'espai gironès, hi vé gent de tota la provincia de girona a passar el dia o el que sigui.....
Espero que rectifiquis el que has dit i pensis una mica que també hi ha gent que viu al poble des de sempre.....
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.