Economia

l'entrevista

“Cal mirar el món com a oportunitat de negoci”

Com defineix el Tecnocampus?

Com un agent de desenvolupament que ajuda a canviar el model econòmic de la ciutat i potenciar més el coneixement. I permet que tinguem sectors més estructurals i que no siguin tan vulnerables als cicles econòmics que anem patint.

Era una necessitat?

Sí, perquè Mataró, sobretot, s'havia basat en sectors molt tradicionals, amb poca innovació, i calia centrar la nostra economia en sectors més estructurals basats en el coneixement. Ens ajudarà a posar Mataró i el Maresme en el mapa de les grans ciutats que aposten pel canvi de model econòmic basat en la innovació.

Què té d'especial?

Està en el camí per poder fusionar la universitat amb l'empresa d'una manera real. És a dir, de la Fundació Tecnocampus depenen l'estratègia universitària, els graus, els postgraus, els doctorats, la recerca, la transferència, però també la creació d'empreses, l'acceleració, la localització d'empreses... Això és un element clau que ens fa diferents, ja que alinear estratègies és clau.

Quin són els seus punts forts?

Aquí la universitat i el parc no van per camins diferents. La junta de direcció té decisió sobre la política del parc i això genera moltes sinergies, oportunitats, coordinació de polítiques, etc.

Té la sensació que no s'encaixa prou la universitat amb l'empresa?

Sí, encara li falta molt. En aquest país falta una certa cultura per apropar aquests dos mons i el problema està més en la universitat que en l'empresa, perquè està més enquistada, però a poc a poc anirem fent passes en aquesta direcció.

I què li falta al parc?

Potser una certa autoestima, perquè sempre t'acabes emmirallant en els grans. I després, en l'àmbit universitari, arribar a tocar l'excel·lència, perquè en la recerca serà difícil que ho siguem perquè tenim centres universitaris petits.

Empresarialment, tan globals cal ser?

El que segur hem de tenir són empreses que mirin el món com a oportunitat de negoci. Ja no podem pensar a fer un producte per vendre'l només aquí o en les necessitats només dels que ens envolten.

Què suposa competir en temps de crisi?

Vol dir estar molt atent a què està passant al món, ser eficients, tenir bon equip humà, lideratge, estratègia...

Què els transmet als emprenedors?

Il·lusió. I ells a mi: força i energia.

Un parc amb vistes al mar no té preu.

La qualitat de vida d'aquest espai és fantàstica. És un element de valor global. I el talent valora molt la qualitat de vida.

I per què ha volgut deixar la política?

Fa dotze anys intensos que sóc regidora a l'Ajuntament de Mataró i ha estat una època molt interessant i hi he après molt, però tinc ganes de fer altres coses, ja que no crec en la professionalització de la política. El meu pas per la política municipal ha estat apassionant: ha estat un repte que vaig iniciar als 22 anys.

Se'n va jove, als 34 anys. Ara que hi ha regeneració política, caldria elogiar-ho.

Sens dubte. Potser els que fem el pas, podem ajudar a apropar dos sectors, el públic i el privat, que sovint estan molt separats i necessitarien treballar més junts. I al mateix temps, suposa canvis, refrescar la política i obrir finestres.

Ara si emprendrà personalment. Por?

No, por no! Molta il·lusió i ganes de fer coses noves i diferents. Em fa respecte i em genera una mica d'incertesa, però la incertesa, en certa manera, ens ajuda a créixer.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.