Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 1 comentari Enviar un comentari

Sacrifici amb premi

Nissan encarrega a Barcelona la fabricació de la seva nova furgoneta

Els sindicats impulsors del pacte adverteixen que no és extrapolable a altres empreses

Per CCOO, l'acord assenta un “perillós precedent”

Treballadors de Nissan treballen en la cadena de muntatge de la furgoneta NV200 Foto: MANOLO GARCIA / ARXIU.

La història ha seguit el guió previst, i després que els treballadors acceptessin fer sacrificis laborals i els sindicats traslladessin les mesures a un conveni col·lectiu que tindrà vigència fins al 2014, Nissan ha premiat Barcelona amb un nou model. La planta de la Zona Franca començarà a fer d'aquí a tres anys una furgoneta que, segons ha assegurat la companyia, garanteix el futur d'aquesta fàbrica i la de Montcada –i els seus 3.200 llocs de treball– durant la propera dècada.

Per rebre la nova pickup, de la qual es faran 60.000 unitats anuals, la Zona Franca rebrà una inversió de 80 milions d'euros. El Ministeri d'Indústria i la Generalitat apostaran cadascun 40 milions a través de crèdits tous, segons van explicar ahir fonts de Nissan a aquest diari. La intermediació pública, sobretot la que ha fet Miguel Sebastián i el seu equip, ha estat clau a l'hora de facilitar l'entesa entre la direcció, la USOC i la UGT. Els dos sindicats van agrair ahir el suport del Ministeri però, sobretot, van donar gràcies a la plantilla per “l'esforç extraordinari” que han fet en acceptar una reducció de costos que els farà treballar més hores, tenir el sou congelat l'any que ve i registrar mínimes pujades el 2013 i el 2014.

Poc després que la multinacional confirmés que la nova furgoneta se'n va cap a Barcelona, els líders dels dos sindicats, Josep Maria Àlvarez en el cas de la UGT de Catalunya i Antònia Gil per la USOC, feien separadament una roda de premsa en què es tornaven a justificar, conscients que la decisió d'admetre sacrificis laborals és delicada i s'ha d'explicar molt bé a l'opinió pública.

“S'ha de treballar més i cobrar menys? En general no, però en algun cas concret, com s'ha fet a Seat, Nissan o Sony, podem discutir el tema”, explicava ahir Àlvarez. El secretari general de la UGT de Catalunya advertia, però, que Nissan té unes característiques molt determinades perquè es partia d'un bon conveni i a canvi s'assegurava el futur de la companyia a Catalunya. “Això no és extrapolable; no es pot estendre la idea que la sortida de la crisi passa per retallar les condicions laborals”, reiterava.

CCOO de Catalunya va demanar el no al referèndum, i ahir la seva portaveu, Dolors Llobet, assegurava que haver cedit al “xantatge” assenta “un perillós precedent”. Per Antònia Gil, secretària general de la USOC, el veritable problema no és el que passa a les multinacionals sinó a les pimes, que estan aprofitant la crisi fins i tot per retallar “drets fonamentals”. “Amb aquesta crisi s'està negociant de tot, aquesta és la veritat”, va rematar.

LA XIFRA

40
milions
de la inversió que Nissan farà a la Zona Franca seran aportats per la Generalitat a través de crèdits tous.
Darrera actualització ( Dimecres, 19 de gener del 2011 19:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar antoni gaudi (Tarragona)

els pantalons a l'altura dels canells es le desti dels treballadors que pertanyen a un pais sence tegnologia propia a merce dels capritxos dels pocavergonyes explotadors  internacionals que no mereixen res mes que els boicot las seus productes.

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter