Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
calella

Una Setmana Santa tardana afavoreix l'arribada de turistes

ocupació

El sector preveu que el nombre de visitants durant aquest període augmentarà un 10% respecte a l'any passat i se situarà en el 80%

Els episodis bèl·lics al nord d'Àfrica ajuden a omplir els hotels del Maresme

Dues turistes prenen el sol en un hotel de Santa Susanna. Foto: T.M.

Bones perspectives per a una Setmana Santa que arriba tard i amb clima preestiuenc que afavoreix sens dubte la principal oferta turística del nord del Maresme: el sol i la platja. El president del Gremi d'Hotelers de Costa de Barcelona-Maresme, Santiago García-Nieto vaticinava ahir un augment de fins a un 10% d'ocupació en els establiments hotelers concentrats en la franja costanera entre Calella i Malgrat. “Aquests dies de vacances arriben a finals d'abril, amb un clima benigne i amb possibilitats reals que els visitants ja puguin estirar la tovallola i fins i tot banyar-se”, assenyalava l'hoteler, que recordava que en els últims dos anys el nivell d'ocupació s'ha anat incrementant “lentament, però sense defallir”.

Per García-Nieto, el fet climatològic és la raó principal per esperar uns bons resultats, però tampoc és l'única. Els conflictes bèl·lics i la desestabilització política en diferents països del nord d'Àfrica, alguns amb un pes específic com a destinacions emergents, ha fet canviar a última hora les vacances a més d'un europeu. “També és cert que majoritàriament qui més s'ha vist beneficiat ha estat l'arxipèlag de les Canàries i la mateixa Tunísia, que s'ha mantingut estable, però aquesta situació també ens ha beneficiat a nosaltres”, exclama el president.

Crisi pels espanyols

García-Nieto destaca que el turista que visita el Maresme durant la Setmana Santa prové en gran part d'Anglaterra, Alemanya, França i Rússia. I que en aquests països “fer vacances és sagrat”. “La crisi que a Europa sembla que remunta aquí afecta de ple l'economia familiar i molts espanyols han decidit prescindir de les vacances com a primera mesura d'estalvi”, puntualitza, però afegeix que per Setmana Santa la presència d'aquest col·lectiu de turistes és “molt menor”. Santiago García-Nieto es mostra molt satisfet amb l'anunci fet fa pocs dies sobre el canvi de nom de Costa de Barcelona-Maresme pel de Costa de Barcelona, una marca que vol unificar també el Baix Llobregat, l'Alt Penedès i el Garraf sota el paraigües de la capital. “El Maresme ens hem sentit una mica apàtrides, perquè ens han vinculat amb la Costa Brava i amb un invent que es va dir Costa Daurada Nord”, exposa i afegeix: “Ara, amb la potencialitat que dóna la marca Barcelona i amb el suport que esperem de les administracions se'ns presenta un futur prometedor”. Un futur que, segons l'hoteler, també portarà una bona ocupació a l'estiu.

40.000 turistes de la tercera edat

El passat mes de novembre, l'Agència Catalana de Turisme i el Gremi d'Hostaleria de l'Alt Maresme signaven un conveni que convertia el territori en escenari d'una prova pilot per atraure un sector molt concret de turistes. La iniciativa, batejada com a Catalunya Turisme Senior pretén fer venir turistes europeus majors de 55 anys els mesos de temporada baixa amb la intenció de desestacionalitzar l'oferta i estimular l'activitat econòmica del sector en l'anomenada temporada baixa. Durant dos anys, l'Alt Maresme serà el destinatari d'aquest col·lectiu a qui s'ofereix una destinació amb “uns preus raonables i amb un paquet que inclou la majoria de serveis per a una estada de 7, 14 o 21 dies”. Per Santiago García-Nieto, les expectatives que es creen són “bones”. “Creiem que ens visitaran entre 30.000 i 40.000 persones de la tercera edat en els mesos d'abril i maig, i octubre i novembre, i confiem a doblar el nombre de cara a l'any vinent”, assegura el president del Gremi d'Hostaleria del Maresme.

Darrera actualització ( Dimecres, 20 d'abril del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter