El jutjat mercantil de Girona ha aixecat el concurs de creditors de la carrossera Noge, d'Arbúcies, presentat ara fa un any. La companyia ha estat capaç de reestructurar-se durant el procés concursal i la seva proposta anticipada de conveni ha aconseguit l'adhesió del 57% dels creditors ordinaris.
Entre les mesures que ha pres la companyia hi ha l'aplicació d'un expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal que va afectar els 119 empleats i diversos acords amb proveïdors estratègics, com ara els fabricants de xassís Man i Iveco. “Tot plegat ha permès mantenir la producció i assegurar l'aprovisionament de cara al futur”, afirma a través d'una nota de premsa el despatx d'advocats Grup Gispert, representant de la companyia. Actualment, el passiu de l'empresa s'eleva a uns 27 milions d'euros, segons les dades de l'informe elaborat per l'administració concursal.
Els orígens
Fundada l'any 1964, Noge és una empresa especialitzada en la fabricació de carrosseries per a autocars. De fet, és una de les principals empreses carrosseres de l'Estat. Però l'esclat de la crisi econòmica i especialment en el sector de l'automoció li va provocar un important descens de vendes i importants problemes de liquiditat.
El maig del 2009 va aplicar un ERO temporal però la situació no va millorar. Finalment, davant la impossibilitat de trobar un inversor que li eixugués el deute, va presentar el concurs de creditors. Noge tenia en aquell moment més d'un centenar de treballadors però, comptant les empreses vinculades en la fabricació dels autocars, donava feina a unes 200 persones. Que aquesta empresa hagi remuntat la situació és una gran notícia per a Arbúcies ja que la majoria de treballadors viuen en aquest municipi.
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.