Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Aeronaus amb corbata

La fira Aerosport d'Òdena-Igualada, dedicada al mercat aeronàutic esportiu, vol obrir-se també a l'aviació corporativa

Una imatge de l'edició de l'any passat de la fira Aerosport. Foto: ARXIU.
La majoria de les empreses productores d'aeronaus són a Europa Central

La designació l'any 2009 de l'aeròdrom d'Igualada-Òdena (Anoia) com el futur aeroport corporatiu de Catalunya va despertar moltes expectatives en una comarca especialment castigada per la crisi. Que les instal·lacions actuals passessin de 800 a 1.500 metres de llargada i donessin cabuda a més servei d'aerotaxi, aviació corporativa o paqueteria ràpida es va rebre com una nova opció d'impuls per a l'aeròdrom i per a l'economia de la zona.

Així que, la transformació en un aeroport corporatiu, tot i que encara està en l'aire, ha incitat la redefinició de la fira d'aeronàutica Aerosport, que amb l'edició d'aquest cap de setmana arribarà al seu 19è aniversari. Pere Carles, president de Fira Igualada, l'ens que junt amb la Federació Aèria Catalana (FAC) organitza la mostra, explica que a poc a poc Aerosport anirà obrint-se cap a una aviació més comercial seguint l'estela del nou aeròdrom d'Òdena. “La intenció és que es vagin complementant les dues vessants i si acaba només concentrant-se en l'àrea comercial és perquè les circumstàncies ens porten cap a aquesta especialització”, adverteix Carles.

Ara com ara, Aerosport és l'única fira aeronàutica esportiva que se celebra a tot l'Estat espanyol i s'ha convertit en el principal punt de trobada per als aficionats als autogirs, les avionetes i l'aviació en general. Ángel Ibáñez, president de la FAC, que agrupa més de 3.000 federats de modalitats tan diferents com l'aeromodelisme, els ultralleugers o vol a motor, entre d'altres, creu que és possible compaginar els dos models, l'esportiu i el comercial, i no renunciar a una àrea que ha alimentat la fira Aerosport des de la seva creació.

PROFESSIONAL.

Si acaba portant-se a terme, no seria aquest el primer gran canvi d'Aerosport. Ja fa quatre anys que una combinació de les restriccions normatives europees i les reivindicacions del sector la van reconduir cap a una mostra més professionalitzada i va fer aparcar el popular festival de l'aire . “Les empreses tenen ara dues jornades per poder exposar i fer negoci ”, explica Pere Carles.

De fet, des que Aerosport va prendre aquest tarannà més professional va multiplicar el volum de negoci que es generava. En l'edició passada es va arribar a 1,2 milions d'euros i aquest any esperen mantenir la xifra.

Curiosament, i malgrat la persistència de la crisi, per a aquesta edició es preveu batre un rècord de participació en nombre d'expositors, amb quasi una cinquantena d'estands. “El sector sap que és el millor aparador existent per mostrar les novetats i, malgrat la conjuntura, no vol perdre posició”, diu Pere Carles.

Enguany, com és habitual, més del 51% dels expositors són firmes d'aeronaus, i la resta són empreses d'accessoris del món de l'aviació esportiva i clubs i escoles de vol. Catalunya és el territori que més expositors aporta de tot l'Estat i la participació internacional representa un 8%. Tot i això, ara com ara Catalunya té un pes més aviat reduït en el nombre d'empreses fabricants d'aparells de l'aeronàutica. De fet només hi consten tres empreses (vegeu columna del costat) que produeixen aquí; la gran majoria són firmes d'Europa Central o dels EUA que tenen a l'Estat espanyol només delegacions comercials.

Ángel Ibáñez explica que el sector no ha notat tan greument els efectes de la conjuntura econòmica. “Abans de la crisi la federació estava creixent anualment per sobre del 20%; des que el país va entrar en recessió el nombre de federats s'ha mantingut”, diu Ibáñez.

La transformació de l'aeròdrom d'Igualada-Òdena no és, però, benvinguda per tothom. S'ha trobat amb l'oposició de poblacions del sud d'Anoia que van mostrar els seus dubtes pels efectes ambientals i acústics que podrien derivar-se de la nova instal·lació. A més l'ampliació de la secció corporativa de l'aeroport del Prat tampoc ha ajudat a enlairar l'aeròdrom d'Anoia i el pitjor de tot, els problemes de finançament que han fet deixar en stand-by el nou aeroport corporatiu. Des del Departament de Territori i Sostenibilitat diuen que fins que no es tinguin els pressupostos, no es podran fixar dates. Caldrà esperar.

ULTRaMÀGIC. Dedicada a la fabricació de globus, es va crear el 1978 i el primer el van fer per a una expedició a l'Àfrica. Amb fàbrica a Igualada (Anoia), avui s'ha convertit en una de les principals empreses del món de construcció globus. Dóna feina a 35 persones

TOT BIPLà. És una empresa familiar dedicada al disseny, construcció i manteniment d'avions i ultralleugers. Situada al camp de vol de Moià (Bages), on hi té un hangar.

AIRBET. Situada a Sant Cugat Sesgarrigues, la firma està dirigida al món de l'aviació ultralleugera. S'ocupa de tot el procés de disseny i construcció d'aparells autogirs. A més a més la companyia completa l'activitat econòmica amb una escola de vol.
Darrera actualització ( Dissabte, 7 de maig del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter