Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

El Rosselló vol cuidar la seva viticultura

L'agrupació de municipis Perpinyà-Mediterrània presenta un nou pla triennal (2011-2013) per potenciar la viticultura

Unes 360 hectàrees ja es van poder salvaguardar en l'actuació anterior

A les 25 hectàrees del Mas Auriol una intervenció al 2010 ha permès de preservar un terç de les vinyes; un terç es dedica a les cereals i l'últim terç a praderes florides.

L'agrupació de municipis Perpinyà-Mediterrània posarà a votació el 11 de juliol un nou pla triennal (2011-2013) per donar suport a la filera vitícola dels municipis que componen l'entitat. Jean-Paul Alduy, president de l'aglomeració, i els responsables de la comissió vitícola de Perpinyà-Mediterrània, van presentar aquest dijous 30 de juny les grans línies del pla i van fer un primer balanç de les actuacions dutes a terme fins ara: en el marc de les competències econòmiques de l'aglomeració desenvolupades entre 2008 i 2010, ja s'han pogut salvaguardar 360 hectàrees repartides en dotze municipis.

Quatre eixos principals seran privilegiats a partir del 2011: el primer consistirà a preservar vinyes que es considera que tenen valor de patrimoni (per la seva situació o qualitat). L'objectiu és frenar la tendència d'arrencar vinyes i, si no es pot evitar, reconvertir aquestes terres amb altres cultius (cereals o praderies florides). Un segon tipus d'intervenció consistirà a ajudar els viticultors en les seves campanyes de comunicació i promoció dels seus productes. El tercer punt permetrà d'ajudar a la renovació de material als cellers o de participar en l'adquisició de material col·lectiu. Finalment, el quart punt d'aquest pla 2011-2013 consistirà a potenciar l'enoturisme mitjançant la marca Vignobles et découverte i en col·laboració amb cellers, restauradors i establiments d'allotjament.

Unes 13.000 hectàrees són dedicades actualment a la viticultura, del conjunt dels trenta-sis municipis que formen l'agrupació Perpinyà-Mediterrània, 80 cellers particulars i 12 de cooperatius, hi produeixen uns 350.000 hectolitres de vi.

Darrera actualització ( Divendres, 1 de juliol del 2011 18:10 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter