Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
la crònica

Santa Cristina sí que val un duro

Alguns establiments comercials han trobat autèntiques relíquies per a col·leccionistes. Foto: Ò.P.

Si teniu per casa alguna pesseta dins d'un pot, o sabeu que els vostres avis tenen amagat sota la rajola de casa un feix de bitllets d'època franquista o simplement esteu cansats d'aquella col·lecció que teniu a l'armari agafant pols, ara és el moment de treure-us-ho de sobre. Fins al 14 de juny, Santa Cristina d'Aro, com a mesura davant l'actual crisi, està oferint als seus habitants i visitants la possibilitat de pagar en els seus comerços, restaurants i serveis tant en pessetes com en euros. A la campanya s'han adherit gairebé un centenar d'establiments, que no posen cap impediment a l'hora de cobrar en pessetes. Però cal anar amb compte, perquè el pes –de la pesseta– no va amb consonància amb el valor. I això ho diu algun valent que ha vist com massa eixerits anaven amb la saca plena de monedes però que no han tingut en compte que un euro són 166,386 pessetes. Sense comptar l'augment del «preu de la vida», que en diuen.

Aquesta original iniciativa, impulsada per l'Ajuntament i dissenyada amb la intenció d'augmentar el nombre de visitants a Santa Cristina i promocionar els comerços i negocis, és pionera a Catalunya i s'espera donar sortida a una part dels 1.760 milions d'euros que hi ha actualment a l'Estat espanyol en bitllets i monedes de pesseta que encara no han estat bescanviats. Cal dir que els comerciants de Santa Cristina d'Aro acceptaran tot tipus de pessetes, les que el Banc d'Espanya encara accepta bescanviar a euros i les que no. Els establiments adherits a la campanya disposen d'un cartell identificatiu on s'indica que accepten pessetes, les quals, un cop acabada la campanya, podran bescanviar per euros al mateix ajuntament.

Paral·lelament, durant aquests dies es fa una exposició sobre la pesseta a la sala d'exposicions de «la Caixa» i avui s'organitza la 1a Fira de Col·leccionisme a la plaça Vella Pedra, on també s'accepten pessetes.

Darrera actualització ( Dissabte, 30 de maig del 2009 12:17 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter