Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Bones previsions per a l'enoturisme del Penedès

L'ocupació hotelera va créixer al juny un 18,6% respecte al 2010, i als allotjaments rurals, un 6,4%

Es detecta un augment del turisme estranger provinent dels EUA, Alemanya i Rússia

El sector de l'enoturisme a l'Alt Penedès experimentarà un creixement del nombre de reserves d'ocupació durant aquest estiu, segons les previsions de la Diputació de Barcelona. Les xifres de tancament del mes de juny, i la previsió de juliol i agost, reflecteixen que les reserves en hotels i allotjaments rurals superaran el 55% d'ocupació mitjana.

Segons les dades del mes de juny, l'ocupació en hotels i allotjaments rurals de la comarca de l'Alt Penedès ha crescut un 18,61% i un 6,41%, respectivament, en relació amb l'any passat; en el cas dels hotels, les reserves van arribar al 54,66%, i pel que fa als allotjaments rurals, l'índex va ser del 39,62%. Segons el Consorci de Promoció Turística de l'Alt Penedès, aquest informe mostra una clara consolidació del creixement de l'ocupació hotelera a la zona de la costa central del país, així com uns clars indicis de la recuperació del turisme rural, que va assolir el punt més baix l'any 2009.

Pel que fa als mesos de juliol i agost, i segons les dades recopilades pel consorci de 32 allotjaments de l'Alt Penedès, la previsió d'ocupació és lleugerament superior a la del mes de juny, amb un 56,04% i un 56,51%, respectivament. El sector confia, però, que les reserves d'última hora milloraran aquestes dades.

L'organisme de promoció turística destaca que la durada mitjana de l'estada dels turistes és molt diferent segons el tipus d'allotjament: en el cas dels hotels, els visitants fan una reserva mitjana de dos dies; en els allotjaments rurals, en canvi, és de tota una setmana.

Segons el consorci, una part molt important d'aquests turistes provenen del mercat estatal, tot i que n'hi ha un nombre creixent que provenen de països com ara els Estats Units, Dinamarca, Alemanya, Rússia, Suïssa, Noruega, el Canadà, Bulgària i Luxemburg.

Més demanda

El turisme del vi està en creixement perquè “ha anat seduint els visitants”, segons explica la directora del Consorci de Promoció Turística de l'Alt Penedès, Núria Sala. “Estem rebent molts turistes estrangers que volen fer moltes activitats. Les visites als cellers són un gran atractiu, però també ho són el senderisme i les rutes en bicicleta”. La responsable del consorci diu que, al marge dels visitants que s'allotgen a l'Alt Penedès, a la comarca també hi arriben molts turistes que, tot i pernoctar en municipis de la costa, es dirigeixen a l'interior per participar en altres propostes.

Per Núria Sala, l'enoturisme està en expansió, tenint en compte que “cada cop hi ha més empreses que volen entrar en aquest club”. “Si hi aposten és perquè hi veuen possibilitats”, assegura. La responsable del consorci destaca que el pla estratègic enoturístic elaborat el 2005 està exhaurit, i que l'any vinent caldrà elaborar-ne un de nou.

LA FRASE

Cada cop hi ha més empreses que volen formar part del club de l'enoturisme; hi veuen possibilitats
Núria Sala
Directora Consorci de promoció Turística de l'Alt penedès
Darrera actualització ( Dilluns, 1 d'agost del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter