Economia

ENRIC DOTRAS

PRESIDENT DE L'ASSOCIACIÓ D'HOSTALERIA DE LLORET DE MAR

“Han pujat un 30% les reserves de tot inclòs”

Hi ha hagut un augment del nombre de turistes que arriben a través de majoristes de viatges, però el sector està notant una davallada de la despesa

El mal temps ha fet que el client de darrera hora que busca passar les vacances al sol hagi optat per no venir a Lloret

Dotras està convençut que des del govern no es tracta igual Barcelona que la resta de demarcacions: “La realitat és que, si Barcelona va bé, pensen que la resta va bé”. “Sento haver-ho de dir, però és que el centralisme de Madrid també existeix a Catalunya amb Barcelona”, sosté el president de l'associació.

“Molts turistes, joves, la majoria amb tot inclòs i poca despesa”. Amb aquestes paraules resumeix Enric Dotras la temporada d'estiu a Lloret.

Com està evolucionant la temporada turística al municipi?

En l'àmbit hoteler hi ha una ocupació superior a la de l'any passat. Aquest augment és pel turista que ve a través del majorista de viatges, però diria que estem per sota quant a públic que
reserva la seva estada a través d'internet. Tot i l'augment de turistes, la majoria vénen amb el paquet de tot inclòs i, per tant, fan poca despesa a la població.

Fins ara les reserves a través de majoristes de viatges estaven força contingudes. Com és que n'ha pujat el nombre ara?

Els majoristes no han desaparegut mai de Lloret, però sí que es veritat que aquests darrers anys es decantaven molt més per altres zones. Era així perquè a les comarques gironines hi va haver una part del sector hoteler que havia apostat pel tema de la
reserva directa per internet. Això incomodava el majorista perquè li posava les coses difícils. Aquest any, a la Fitur ja vam notar un increment de la demanda de llits per les agències i la situació del nord d'Àfrica ha provocat que es desviïn viatges cap a la Costa Brava. Nosaltres no hem dit mai que no volem tractes amb els majoristes de viatges. Tot al contrari, que no ens faltin. Però hem de ser capaços de diversificar per no dependre sempre dels mateixos.

Què ha provocat l'augment dels paquets de tot inclòs?

El paquet de tot inclòs és una de les promocions dels majoristes, però la crisi n'ha incrementat el nombre. Si ho hagués de xifrar, diria que aquest any ha pujat un 30% la demanda de tot inclòs. El pitjor de tot és que aquest client, una vegada és a la població, no gasta. He trobat clients que el dia que van a la platja a mig matí tornen a l'hotel a fer la cervesa perquè la hi tenen pagada. Estic convençut que aquesta temporada la rendibilitat serà molt inferior a la d'altres anys.

El mal temps ha provocat moltes anul·lacions de reserves?

Anul·lacions, no gaire. El que ha provocat el mal temps que el client de darrera hora que busca sol no hagi vingut.

Quin tipus de turista hi ha aquest any?

El normal de Lloret. Anglès, francès i belga, entre altres. Aquesta vegada, però, hem notat un increment pel que fa a turistes joves, i no sabem perquè. Hi ha molt públic alemany jove que s'havia deixat de veure a Lloret i que anava a Croàcia i Turquia, i aquest any ha tornat.

Han notat la retirada de vols de Ryanair?

Sí. Hem tingut una davallada important del nombre de clients, sobretot els que havíem fet una aposta per aquest públic.

Els experts parlen que el turisme es el motor gironí per sortir de la crisi. Això és cert?

No, si la Generalitat no fa una aposta important. En l'àmbit català el pressupost de promoció ha baixat dels 24 milions d'euros als 17 milions per promocionar tot Catalunya. Amb això no n'hi ha ni per començar. Si volem apostar per aquest sector ho hem de fer com ho fan altres territoris de l'Estat espanyol.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.