La XXXI Fira de Vins i Caves de Catalunya, que es fa entre avui i diumenge al pati de Ca la Pruna de Pals, tindrà la presència de 58 cellers, que representen totes les denominacions d'origen del país. La major presència de cellers, 23, provenen de la denominació Empordà, creada l'any 1975, seguida després per Penedès. En aquesta edició ha estat convidada, com es fa des de l'any 1996, una denominació d'origen de fora, que enguany és Vins d'Alacant, amb la presència de vuit cellers. La fira de vins i caves es complementa, des de fa 16 anys, amb el tast de formatges, on es podran degustar Costa Negra, madurat de cabra, curat d'ovella i Altejó. L'horari de la fira és durant els tres dies des de dos quarts de vuit del vespre fins a les dotze de la nit. El tiquet de la fira, que té un preu de vuit euros, dóna dret a una copa de vidre i quatre degustacions. Respecte al formatge, el tiquet també costa vuit euros i permet degustar quatre varietats de formatge. Per dotze euros s'adquireix un tiquet combinat de vins i formatge. Martí Sabrià, gerent de Costa Brava Centre, que és l'entitat que organitza la fira, va recordar ahir en roda de premsa que l'esdeveniment va sorgir per donar a conèixer els vins catalans, però que ara és per donar a conèixer nous productes, sense oblidar, però, la funció pedagògica entre els estrangers que ens visiten. “Els vins catalans s'han arreglat molt”, va afirmar l'alcalde de Pals, Joan Silvestre. A l'acte es va fer una degustació amb el sommelier Eduard Solà, que treballa a Vins i Licors Grau de Palafrugell i ha guanyat els guardons Nas d'Or Català 2011 i Segon Nas d'Or de l'Estat espanyol.
Economia
La Fira de Vins catalans de Pals aplega 58 cellers
La denominació convidada a la mostra, que té lloc entre avui i diumenge, és Alacant
Notícies de ...
Publicat a
- El Punt Avui. Comarques Gironines 12-08-2011 Pàgina 28

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.