Economia

ENRIC DOTRAS

PRESIDENT DEL GREMI D'HOSTALERIA DE LLORET DE MAR

“No ens ho hem de carregar tot”

El president del gremi d'hotelers de Lloret defensa que els diferents models turístics han conviscut sempre al municipi

Nascut a Calella
el 1970, Dotras és president del Gremi d'Hostaleria de Lloret des del 2002, vicepresident de la Cambra de Comerç de Girona, del Patronat Girona Costa Brava i de la Federació d'Hostaleria de Girona. També és membre de l'Agència Catalana de Turisme i director executiu de Lloret Turisme.

Durant les últimes setmanes s'ha parlat molt de canviar el model turístic de Lloret. El president del gremi defensa que tots els models han de continuar sent compatibles, sempre que es canviïn les pràctiques que fan mal a la població.

Les mesures d'urgència de l'Ajuntament han estat massa rigoroses?

Si el que fan és fer complir la normativa, l'Ajuntament no s'ha passat de frenada. És el que demanem com a sector. Nosaltres, el que volem, és que es faci complir la normativa a les empreses que no l'estan complint i oferim la nostra col·laboració per treballar conjuntament.

S'han sentit assenyalats com a culpables de tot el que ha passat, al gremi?

Per segons qui, sí que ens hem sentit assenyalats, perquè no parlen d'alguns empresaris sinó dels hotels en general. Ens sap greu que es generalitzi. És de sentit comú que si hi ha empreses que ho fan malament s'ha de fer alguna cosa, però no s'ha de criminalitzar tothom.

El “tot inclòs” és el gran dimoni?


Hi ha “tot inclòs” en hotels amb gent jove, amb gent gran, n'hi ha on el personal està mentalitzat que si algú beu de més se li deixa de servir, i n'hi ha que no. El “tot inclòs”, ben portat, no és un problema enlloc; mal portat, és un problema a tot arreu. En general, no és un problema a Lloret, però en algunes empreses concretes, segurament que sí.

Què es pot fer amb la publicitat de determinats operadors turístics?

Ells poden fer la publicitat que creguin que és bona per a ells, però si nosaltres pensem que no és bona per a Lloret podem mirar que modifiquin el seu eslògan... si fa mal a Lloret, que és el més important, per sobre de qualsevol empresa. Em consta que a Catalunya està prohibit promocionar l'alcohol i fer-ne bandera turística.

S'ha parlat de si els hotelers estarien disposats a passar-ho un temps malament per fer un canvi a un turisme millor: Com ho veu?

Cada empresa té una situació diferent. N'hi ha de més endeutades, amb hipoteques perquè han fet reformes... Algunes es poden permetre deixar una part de l'empresa buida per buscar un altre tipus de client i altres potser no s'ho poden permetre. Hem de tenir-hi converses i ens hem d'ajudar entre tots.

Pot conviure el model d'oci nocturn amb la resta de tipologies de turisme que es venen a Lloret?

Hi han conviscut sempre. I amb control, poden seguir-hi convivint. Respecto totes les maneres de pensar però fa molts anys que existim i donem riquesa, i si hi ha un problema amb 400 persones en un moment que a Lloret n'hi ha 200.000, vol dir que ens ho hem de carregar tot? Jo considero que no. S'han de canviar les pràctiques que fan mal. En qualsevol partit de futbol hi ha desplegaments policials, aquí durant molts dies hi ha una gran massa de gent sense aquest desplegament. El pla estratègic, el que diu és que els diferents productes turístics de la població, ben ordenats, poden ser compatibles.

Lloret té els recursos que necessita?

El finançament dels municipis turístics és un tema pendent. Lloret genera molts impostos i riquesa, i no pot rebre només recursos per als 40.000 habitants que té. També fa dos anys que treballem el pla de destinacions turístiques madures. Abans d'acabar l'últim mandat es va signar el preacord amb Tossa i Blanes. L'última cosa que en sabem és que segurament anirà als pressupostos del 2012.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.