Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

El preu dels pisos de segona mà cau un 8% en un any

El metre quadrat s'abarateix fins als 2.807 euros de mitjana a Catalunya

.

El preu dels pisos continua el descens que va iniciar des que va tocar sostre, el 2007, i que només es va interrompre l'any passat a causa d'un augment temporal de la demanda. En l'últim any, el preu dels habitatges de segona mà ha caigut un 7,9% a Catalunya, segons l'índex immobiliari fotocasa.es, que elabora aquest portal amb l'escola de negocis IESE sobre una mostra de 800.000 immobles a tot l'Estat espanyol.

A l'agost, el preu mitjà de l'habitatge va situar-se en els 2.807 euros per metre quadrat, mentre que dotze mesos abans estava en els 3.047 euros. Només respecte al mes anterior els preus ja han baixat de mitjana gairebé un punt. Bona part d'aquest abaratiment s'ha produït ja durant aquest any, de nou particularment dur per al sector immobiliari. En aquests vuit mesos, el preu ha baixat un 6,3%. En el conjunt de l'Estat, els preus han baixat un 4,2% aquest any i un 6,1% des de l'agost del 2010. El metre quadrat es paga a 2.160 euros.

Barcelona és la demarcació catalana més cara, i la tercera de l'Estat, amb un preu encara superior als 3.000 euros el metre quadrat. En canvi, a les comarques de Lleida no arriba ni als 1.800, tot i que és la demarcació catalana on menys ha baixat el preu en l'últim any, un 4,3%. La demarcació de Girona, amb més de 2.300 euros el metre quadrat, se situa com la de Barcelona entre les més cares, mentre que la de Tarragona està per sota de la mitjana estatal, amb uns 2.000 euros.

Entre Sitges i Sant Carles de la Ràpita

Sitges és el municipi més car de Catalunya, segons les dades d'habitatges de segona mà de fotocasa.es, amb més de 4.000 euros el metre quadrat. Barcelona és el segon i Sant Cugat del Vallès, el tercer. El més barat és Sant Carles de la Ràpita, amb 1.700 euros, seguit de Lleida, Berga i Salt. En l'àmbit estatal, la capital més cara és Sant Sebastià, amb més de 5.000 euros el metre quadrat, seguida de Bilbao, Barcelona (3.836) i Madrid. Lugo (1.690) és la més barata, seguida de Huelva i Lleida (1.736). Si comprar-se un pis a Barcelona és car, encara ho és més a Sarrià, on el metre quadrat es paga a 5.840 euros, mentre que a Sant Gervasi- Galvany també se superen els 5.000 euros.

Darrera actualització ( Divendres, 2 de setembre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter