Economia

Els joves creen empreses, també en època de crisi

Són emprenedors que, amb l'ajuda de la Fundació Banesto i Aenteg, han posat en marxa o estan a punt d'engegar el seu projecte d'empresa

Tots ells són gironins i tenen menys de 30 anys

Són catorze, però podrien ser molts més. Tots ells es van presentar al programa Yuzz per a joves emprenedors –fins a 30 anys– que va impulsar per primera vegada l'any passat a Girona la Fundació Banesto i que va ser coordinat per l'Associació d'Empreses de Noves Tecnologies de Girona (Aenteg). Són emprenedors, encara que a alguns d'ells els agradi molt més anomenar-se “supervivents” perquè la crisi “ha fet que busquessin fórmules per tirar endavant”. Dels catorze projectes que els emprenedors han accedit a publicar, uns quants ja estan en funcionament i d'altres estan en tràmits per poder desenvolupar la seva idea.

Botiga ‘oulet' d'aliments

Entre els projectes d'aquesta primera edició de Yuzz hi ha el que van presentar Marta Furroy i Laia Ventura, La Botiga. Es tracta d'una botiga de queviures oulet dedicada a la recollida, compra i venda de productes alimentaris. A La Botiga se centren en la posada en actiu de productes alimentaris que estan en fase de rebuig i que encara es podrien considerar aptes per al consum alimentari i, per tant, encara podrien mantenir-se dins la cadena de venda: productes malmesos estèticament, tarats, amb caducitat pròxima. “Es busquen les possibilitats d'aprofitament d'aquests aliments, i pren especial força en l'actual context econòmic i social”, expliquen.

Saber on es juga a futbol

El We Watch the Match és una aplicació que va crear Xavier Blanché. Consisteix en la geolocalització mitjançant el telèfon mòbil, per consultar els locals públics on es pot veure un esdeveniment esportiu determinat en qualsevol lloc del món. Així doncs, si un seguidor del FC Barcelona és de viatge a París, justament la nit que juga el Barça, i vol saber on podria veure el partit amb el millor ambient possible, We Watch the Match li dóna la solució localitzant aquells locals que estiguin en un radi d'actuació òptim i oferint-li les característiques i la situació exacta per trobar el local.

Esports conjunts

El projecte Radar Sport, d'Aleix Risco, pretén crear una xarxa social per facilitar el contacte entre persones d'un entorn geogràfic concret per practicar esports junts. Aquest projecte pretén aprofitar les eines socials per fomentar l'esport en grup i afavorir les relacions entre els membres d'una mateixa comunitat. L'objectiu de Radar Sport és la creació d'un punt de trobada perquè els esportistes populars puguin posar-se en contacte amb altres membres actius del seu entorn i gaudir de l'esport en companyia. Es vol reorientar la necessitat de relacionar-se en les xarxes socials en un àmbit concret, en aquest cas relacionat amb la pràctica esportiva.

Optimitzar recursos

Ecofriend, que va guanyar el Yuzz de Girona, és un nou sistema per al manteniment òptim i sostenible de plantes, jardins, horts i cultius de forma autònoma i intel·ligent que permet l'optimització de recursos com ara l'aigua o l'adob. D'aquesta manera l'usuari pot saber com es troben les seves plantes, quan és necessari regar-les o si necessiten algun tipus de nutrient. Per tant, Ecofriend actua com un jardiner personal i intel·ligent que pot assessorar l'usuari sobre com ha d'actuar per cuidar les plantes. També pot actuar automàticament sobre la planta i permetre així que l'usuari es despreocupi del manteniment.

Vendre directament

Tiendum.com, de Gerard Guiu, neix amb una idea de base: “Permetre al proveïdor o fabricant vendre directament al consumidor final” i oferir així productes a un preu molt competitiu de venda al públic. El principal problema amb què es troba moltes vegades és que no té la infraestructura necessària per arribar al consumidor i això, per norma general, representa una inversió important. “Amb Tiendum.com es proporciona al proveïdor una forma ràpida, senzilla i eficaç per vendre el seu producte al consumidor final mitjançant la venda per internet”, diu Guiu.

Turisme rural

En el turisme rural hi ha una crisi important d'ocupació. Hi ha una part important de cases que, malgrat la seva alta qualitat i el fet d'oferir un tracte excel·lent als clients, no aconsegueixen el nivell d'ocupació desitjat. És per aquest motiu que Naturaki, de Narcís Vilà, se centra a crear una central de reserves i, al mateix temps, gestionar íntegrament la comercialització d'aquests allotjaments.

Oriol Pibernat
In2in Solucions Tecnològiques
Proporciona serveis informàtics i de noves tecnologies a empreses o organitzacions. Està orientada tant a pimes com a organitzacions petites i mitjanes del sector públic.
Daniel Córdoba
Esport Fit
Company de projecte d'Angelina Matías. Amb col·laboració dels ajuntaments o entitats de poble porten el concepte dels grans gimnasos de les ciutats als pobles petits.
Narcís Vilà
Naturaki
Se centra a crear una central de reserves i, al mateix temps, gestionar íntegrament la comercialització de les cases rurals. És un servei integrat i per a l'establiment és més econòmic.
Aleix Risco
Radar Sport
Pretén crear una xarxa social per facilitar el contacte entre persones d'un mateix entorn geogràfic per practicar esports junts i comentar així l'esport en grup.
Marta Furroy
La Botiga
La Laia i la Marta són companyes de projecte i van crear totes dues La Botiga per vendre els productes que estan en fase de rebuig i es poden considerar aptes per al consum alimentari.
Laia Ventura
La Botiga
És una botiga oulet de queviures dedicada a la recollida, compra i venda de productes alimentaris. Se centren en els productes que estan a punt de caducar i els venen més barats.
Lluís Olivet
OTC_Engineering
És una enginyeria i consultoria per a la innovació tecnològica, especialitzada en la integració de sistemes: arquitectures elèctriques, electrònica, comunicacions, sistema de control i programari tècnic. L'objectiu d'OTC_Engineering és cobrir les necessitats de coneixement expert i experiència que requereixen les empreses per al desenvolupament de projectes o productes tècnics, ja que en certs casos “és difícil rendibilitzar aquests professionals dins les empreses”.
Xavier Blanché
We Watch the Match
És una aplicació que ja està en funcionament i que consisteix en la geolocalització mitjançant el telèfon mòbil per consultar els locals públics on emeten partits de futbol. El dispositiu és vàlid per a qualsevol lloc del món. “Si l'usuari és un seguidor del FC Barcelona i està de viatge a l'estranger, justament la nit que es juga un Reial Madrid-Barcelona, pot conèixer en un radi d'actuació òptim en quin local públic s'emet el partit amb el millor ambient possible”, explica el promotor del projecte.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.