Els joves creen empreses, també en època de crisi
Són emprenedors que, amb l'ajuda de la Fundació Banesto i Aenteg, han posat en marxa o estan a punt d'engegar el seu projecte d'empresa
Tots ells són gironins i tenen menys de 30 anys
Són catorze, però podrien ser molts més. Tots ells es van presentar al programa Yuzz per a joves emprenedors –fins a 30 anys– que va impulsar per primera vegada l'any passat a Girona la Fundació Banesto i que va ser coordinat per l'Associació d'Empreses de Noves Tecnologies de Girona (Aenteg). Són emprenedors, encara que a alguns d'ells els agradi molt més anomenar-se “supervivents” perquè la crisi “ha fet que busquessin fórmules per tirar endavant”. Dels catorze projectes que els emprenedors han accedit a publicar, uns quants ja estan en funcionament i d'altres estan en tràmits per poder desenvolupar la seva idea.
Botiga ‘oulet' d'aliments
Entre els projectes d'aquesta primera edició de Yuzz hi ha el que van presentar Marta Furroy i Laia Ventura, La Botiga. Es tracta d'una botiga de queviures oulet dedicada a la recollida, compra i venda de productes alimentaris. A La Botiga se centren en la posada en actiu de productes alimentaris que estan en fase de rebuig i que encara es podrien considerar aptes per al consum alimentari i, per tant, encara podrien mantenir-se dins la cadena de venda: productes malmesos estèticament, tarats, amb caducitat pròxima. “Es busquen les possibilitats d'aprofitament d'aquests aliments, i pren especial força en l'actual context econòmic i social”, expliquen.
Saber on es juga a futbol
El We Watch the Match és una aplicació que va crear Xavier Blanché. Consisteix en la geolocalització mitjançant el telèfon mòbil, per consultar els locals públics on es pot veure un esdeveniment esportiu determinat en qualsevol lloc del món. Així doncs, si un seguidor del FC Barcelona és de viatge a París, justament la nit que juga el Barça, i vol saber on podria veure el partit amb el millor ambient possible, We Watch the Match li dóna la solució localitzant aquells locals que estiguin en un radi d'actuació òptim i oferint-li les característiques i la situació exacta per trobar el local.
Esports conjunts
El projecte Radar Sport, d'Aleix Risco, pretén crear una xarxa social per facilitar el contacte entre persones d'un entorn geogràfic concret per practicar esports junts. Aquest projecte pretén aprofitar les eines socials per fomentar l'esport en grup i afavorir les relacions entre els membres d'una mateixa comunitat. L'objectiu de Radar Sport és la creació d'un punt de trobada perquè els esportistes populars puguin posar-se en contacte amb altres membres actius del seu entorn i gaudir de l'esport en companyia. Es vol reorientar la necessitat de relacionar-se en les xarxes socials en un àmbit concret, en aquest cas relacionat amb la pràctica esportiva.
Optimitzar recursos
Ecofriend, que va guanyar el Yuzz de Girona, és un nou sistema per al manteniment òptim i sostenible de plantes, jardins, horts i cultius de forma autònoma i intel·ligent que permet l'optimització de recursos com ara l'aigua o l'adob. D'aquesta manera l'usuari pot saber com es troben les seves plantes, quan és necessari regar-les o si necessiten algun tipus de nutrient. Per tant, Ecofriend actua com un jardiner personal i intel·ligent que pot assessorar l'usuari sobre com ha d'actuar per cuidar les plantes. També pot actuar automàticament sobre la planta i permetre així que l'usuari es despreocupi del manteniment.
Vendre directament
Tiendum.com, de Gerard Guiu, neix amb una idea de base: “Permetre al proveïdor o fabricant vendre directament al consumidor final” i oferir així productes a un preu molt competitiu de venda al públic. El principal problema amb què es troba moltes vegades és que no té la infraestructura necessària per arribar al consumidor i això, per norma general, representa una inversió important. “Amb Tiendum.com es proporciona al proveïdor una forma ràpida, senzilla i eficaç per vendre el seu producte al consumidor final mitjançant la venda per internet”, diu Guiu.
Turisme rural
En el turisme rural hi ha una crisi important d'ocupació. Hi ha una part important de cases que, malgrat la seva alta qualitat i el fet d'oferir un tracte excel·lent als clients, no aconsegueixen el nivell d'ocupació desitjat. És per aquest motiu que Naturaki, de Narcís Vilà, se centra a crear una central de reserves i, al mateix temps, gestionar íntegrament la comercialització d'aquests allotjaments.