Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
EMPRESES

Artur Mas diu que l'atur només el poden resoldre els empresaris

En una visita al Pla de l'Estany, el president de la Generalitat va elogiar ahir en el seu discurs totes les empreses que inverteixen en temps difícils

El seguici del president a l'interior de Vidresif de Porqueres. Foto: JOAN SABATER.

En la lluita contra l'atur, el paper que hi juguen els poders públics és el d'estar al costat dels empresaris i fer-los la vida fàcil, però són aquests empresaris els que tenen a les seves mans la possibilitat de crear llocs de treball, segons el president de la Generalitat. En el discurs ofert ahir en la inauguració de l'ampliació de la planta de Vidresif SA de Porqueres, Mas va ser contundent: “Pensar-se que seran les administracions les que resoldran el problema de l'atur és equivocar-se del tot. Els únics que poden resoldre el problema de l'atur, a qualsevol país, també a casa nostra, és el teixit productiu, el teixit empresarial, i dintre d'aquest teixit, les petites i mitjanes empreses.” No va ser casual que el president fes aquesta afirmació dins de la nova nau de Vidresif, ja que aquesta empresa –es va cuidar de recordar el president– després que anys enrere va haver de rebaixar la plantilla, ara torna a llogar gent. Seria un exemple –va continuar el president– de com es pot tirar endavant en temps de crisi a còpia d'invertir, cosa que requereix –va dir– “coratge, il·lusió i creure en el que fas”. El discurs del president va incloure un missatge d'optimisme, tot i admetre que hi ha motius per al pessimisme. El fet que hagi visitat en tres dies sis casos similars al de Vidresif, el porta –va concloure– a tenir confiança en el fet que el país se'n pot sortir.

El president va iniciar la seva estada a la comarca amb una visita a l'ajuntament de Banyoles, on es va reunir breument amb l'alcalde, Miquel Noguer, i va signar en el llibre honor. En aquesta mateixa ciutat, va visitar l'empresa Escorxador Roca, situada al polígon de la Farga. Abans de traslladar-se a Vidresif, va anar a l'ajuntament de Porqueres i, tal com havia fet a la capital, es va reunir amb l'alcalde, Salvador Ros, i va signar en el llibre d'honor. Van acompanyar Mas els alcaldes de Banyoles i Porqueres; el delegat del govern a Girona, Eudald Casadesús, i el president del Consell Comarcal del Pla de l'Estany. A la recepció a l'empresa de Porqueres hi havia també el president de la Cambra de Girona, Domènec Espadalé.

Dues ampliacions en rams molt diferents

Vidresif SA és una empresa familiar que va ser fundada el 1994 a l'aleshores incipient polígon del Terri, de Porqueres. Es dedica a la fabricació i instal·lació de vidres de grans dimensions que a la demarcació de Girona podem veure, per exemple, en les façanes transparents de l'ajuntament de Riudellots de la Selva i de Caldes de Malavella, les noves instal·lacions de l'empresa Alzamora de Sant Joan les Fonts i la piscina municipal d'Olot. A Barcelona, en molts hotels construïts recentment, així com en la Ciutat de la Justícia de l'Hospitalet, s'han usat els productes de l'empresa de Porqueres. Fora de Catalunya, han treballat per a la seu de BP i el Museo del Prado de Madrid, el club nàutic de Santoña (Cantàbria) i un edifici de Nova York. En el catàleg de Vidresif –expliquen a l'empresa– es va incorporant molt de valor afegit en clau tecnològica, a còpia de vidres que són aïllants tèrmics i acústics, que permeten gestionar de manera sostenible la llum solar o que estan pensats per a recintes de seguretat. En l'ampliació que ahir va inaugurar el president català s'ha instal·lat un forn per a fabricar vidres de grans dimensions i molt resistent als xocs, que ha suposat una inversió de 2,5 milions d'euros i que ha comportat la contractació d'una quinzena de treballadors; la plantilla s'ha situat en 51 persones.

L'altra empresa que va visitar ahir el president, Escorxador Roca, de Banyoles, ha anat ampliant les seves instal·lacions del polígon de la Farga amb una inversió de 4,5 milions d'euros en cinc anys. Ocupa una superfície de 4.500 m² i dóna feina a 49 empleats. Cada setmana passen per aquest escorxador un miler de xais i uns 500 vedells. Des de fa poc temps, i gràcies a l'ampliació, Roca produeix menjar halal pensat per al mercat musulmà.

Darrera actualització ( Divendres, 16 de setembre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter