El ple de l'Ajuntament de Sant Cugat ha aprovat la creació d'un sistema d'ajuts vinculats als serveis municipals –preus públics o serveis no obligatoris– que es regirà pel criteri de redistribuir la riquesa i la solidaritat tenint com a barem la renda i la situació personal i familiar del sol·licitant. La mesura –aprovada dilluns al vespre– entrarà en vigor l'any que ve. A la proposta original d'ICV-EUiA s'hi van afegir quatre esmenes de CiU, i el text va tenir el suport de la resta de partits –PSC i CUP– i l'abstenció del PP.
L'establiment d'aquest sistema de tarifació social es troba en un estat molt embrionari –el portaveu del PP, Jordi Carreras, el va qualificar de “prematur”–, ja que no se sabrà quin abast tindrà fins que no es conegui amb exactitud quina serà la davallada dels ingressos del consistori provinents d'administracions supramunicipals per l'any 2012. Tot i donar-hi suport, Ignasi Bea (CUP) va afegir que la tarifació social “és un pedaç” i que calia “afrontar els motius de les desigualtats socials”.
Els grups municipals s'han compromès a treballar el contingut de la tarifació social coincidint amb l'elaboració de les ordenances fiscals. La moció recull que aquesta proposta haurà d'afavorir “la no-exclusió de les famílies de rendes mitjanes i baixes des de la perspectiva de la redistribució de la riquesa i la solidaritat”.
El portaveu d'ICV-EUiA, Joan Calderón, defensa que amb la moció es volen buscar solucions perquè “la disminució d'ingressos no afecti la ciutadania” amb l'objectiu que “pagui més qui més té”. El tinent d'alcalde d'Economia, Carles Brugaloras, va afegir que serà una “proposta combinada”, ja que es mantindran les mesures ja previstes en les ordenances i es crearan nous ajuts per a serveis com ara les escoles bressol o l'escola de música.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.