Dimecres, 22 de febrer del 2012

Vilanova
i la Geltrú
Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Unes 150 persones es manifesten a Girona pel dret a l'habitatge

La Plataforma d'Afectats per la Hipoteca recorda que cada dia vuit famílies gironines s'enfronten a una execució hipotecària i l'amenaça de desnonament

La capçalera de la manifestació, ahir pel centre de Girona. Foto: LLUÍS SERRAT.

La Plataforma d'Afectats per la Hipoteca de Girona (PAH) va aconseguir reunir unes 150 persones en la manifestació que havia convocat ahir a la tarda en defensa del dret a l'habitatge i que se celebrava simultàniament a una vintena de ciutats més de l'Estat. Darrere una pancarta amb el lema ”No hipotecaran els nostres somnis”, els manifestants, entre els quals hi havia una família de Figueres pendent de desnonament per no poder fer front al deute hipotecari, van sortir del Pont de Pedra cridant consignes com ara “Gent sense casa, casa sense gent: com s'entén?” o “Sí, es pot, dació en pagament”, i d'altres de més combatives contra el govern i les entitats bancàries, a les quals acusen de pràctiques usureres (“Boti, boti, Botín qui no boti”, “Santander, deja de joder”, “polítics i banquers ens roben els diners”), mentre avançaven pel carrer Nou i la plaça Marquès de Camps, en direcció a la delegació de la Generalitat, enganxant cartells als aparadors dels bancs i les caixes que trobaven pel camí amb l'advertència: “Alerta. Aquest banc enganya, estafa i fa fora la gent de casa seva”. La marxa va acabar amb la lectura, davant la seu del govern, d'un poema del premi Nobel de la Pau Martin Niemöller que s'ha convertit en una mena de lema d'aquest moviment ciutadà i que va llegir la professora emèrita de la Universitat de Girona Maria Antònia Canals, que ha vist embargada la meitat de la seva pensió de jubilada per haver avalat la hipoteca d'un nebot. Marta Afuera, representant de la PAH, va recordar que cada dia una mitjana de vuit famílies gironines s'enfronten a una execució hipotecària, que en la major part dels casos acaba amb el desnonament i un deute per a tota la vida. Afuera, que compara aquestes pràctiques amb l'esclavitud, va anunciar que la iniciativa legislativa popular que ha impulsat el moviment perquè s'accepti la dació del pis en pagament ha estat acceptada i es debatrà al tribunal europeu. “Els bancs han d'assumir la seva responsabilitat en la crisi”, va declarar la representant de la PAH.

Canviar unes lleis injustes

Els membres de la Plataforma neguen que el sistema financer amenaci d'ensorrar-se si es fa efectiva la reforma de la llei que permeti la dació del pis com a forma de liquidació dels deutes hipotecaris. “Els costos socials de mantenir les famílies que cada dia són desallotjades són molt més elevats”, opina Afuera, que va insistir que els afectats per aquesta situació “no són pas gent que hagi estirat més el braç que la màniga, sinó persones de bona fe que tenen el pis com a única propietat”. “Si les lleis són injustes, s'han de canviar”, va concloure.

Darrera actualització ( Dilluns, 26 de setembre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Fés Vilanova i la Geltrú/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Vilanova i la Geltrú

INSTAL·LADORS ELECTRICISTES-LAMPISTES, EN GENERAL

Gestionada per l'Oficina de Treball

21/02/12 14:37 - VILANOVA I LA GELTRÚ

GOVERNANTS (HOSTALERIA)

Gestionada per l'Oficina de Treball

21/02/12 14:31 - VILANOVA I LA GELTRÚ

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Ha de ser suficient entregar l’habitatge per saldar l’hipoteca?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter