Economia

Jordi balnch

Promotor turístic

“Ara decidim les vacances mirant el Facebook”

Jordi Blanch és el nou director del Patronat de Turisme de Lleida. Té 48 anys i és expert en màrqueting turístic. Entre el 1996 i el 2007 va dirigir Turisme de Catalunya. Per a ell, el turisme no és qüestió de negoci, sinó de sentiments.

Són mals temps per vendre una destinació turística?

És un dels pocs sectors que aguanten. Quan l'economia va malament la gent s'ajusta el cinturó, però igualment necessitem passar bones estones i sortir i conèixer i que ens facin sentir bé. Això és el turisme. És una necessitat humana.

Com s'ho farà per posar Lleida i el Pirineu de moda?

De moment el meu primer objectiu és resituar la marca Ara Lleida dintre del mercat de proximitat, ja sigui nacional o internacional.

Proximitat internacional?

El turisme francès, com el català, que és el públic fonamental de Lleida i del Pirineu. Ara mateix aquest públic percep Lleida com una destinació d'esquí i com un lloc d'escapades curtes per fer turisme rural. No és bo ni dolent: simplement, juguem amb això. A partir d'aquí, hem de treballar per resituar-nos i aconseguir que sigui també un lloc d'estades llargues. I per això cal també que hi hagi una oferta variada, que la gent no només vagi al Pirineu a esquiar sinó també que dediqui un dia o dos a altres activitats, crear nous productes i sobretot un servei que excel·leixi, que faci sentir.

Quina relació tenen el negoci turístic i els sentiments?

Tota. És la clau del sector. Això els empresaris i l'administració ho haurien de tenir molt clar. És importantíssim el que sent la gent que visita un lloc. La gent quan viatja no només busca un paisatge fantàstic o uns monuments de primera categoria, busca sentiments, sensacions, sentir-se bé. “He après que la gent oblidarà el que vas dir, la gent oblidarà el que vas fer, però la gent mai no oblidarà com els vas fer sentir”. Ho va escriure la poetessa Maya Angelou, i trobo que hauria de ser la primera norma de l'empresari turístic.

I què fa sentir, Lleida?

Lleida i el Pirineu tenen moltes potencialitats, la muntanya, els rius, el paisatge, la cultura, la gastronomia. Però és sobretot el bon servei, que el facin sentir bé, la qual cosa farà que la gent recordi la seva estada a Lleida i en parli, que és com ara es promouen els territoris.

Tornem al boca-orella?

Ara li'n diem xarxes socials. I sí, ara ens trobem en un canvi de paradigma. La gent ja no decideix les vacances mirant un catàleg que li han donat en una oficina de turisme. Ara decidim les vacances mirant el Facebook, perquè uns amics o potser gent que ni coneixem personalment, però que tenim agregats, han penjat unes fotos que estan molt bé i expliquen com s'ho han passat de bé i quines coses els han passat allà i què hi han descobert. La promoció està canviant, ara la gent el que vol és decidir per ella mateixa i buscar pel seu compte. Abans ens gastàvem molts diners en publicacions de promoció. Ara, hem de participar en la conversa social.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a