El director general d'Infraestructures Ferroviàries del Ministeri de Foment, Carlos María Juárez, va reconèixer la importància estratègica del projecte del tercer rail que proposa l'Autoritat Portuària de Tarragona i que encaixa en el futur corredor mediterrani, aprovat per la Unió Europea. El president de l'Autoritat Portuària de Tarragona, Josep Andreu, i l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, es van reunir ahir amb el responsable del ministeri per presentar-li el projecte i remarcar la importància què té la construcció del tercer rail per al port de Tarragona i per a les empreses del territori.
La reunió s'ha celebrat pocs dies després que Foment ha posat a exposició pública l'estudi informatiu d'un desviament de sis quilòmetres entre Martorell i Castellbisbal, per alleugerir el nus de trànsit de passatgers i de mercaderies que hi conflueixen.
Projecte del port
L'Autoritat Portuària de Tarragona va redactar un projecte per a la connexió, transitòria, amb l'ample de via europeu per a les mercaderies en el termini de quatre anys. Preveu habilitar el tercer rail des de Castellbisbal i encaixar-lo en les actuals línies de Vilafranca i de la costa. L'estudi econòmic detalla un cost de 180 milions d'euros per al finançament, dels quals es proposa una aportació mixta en la modalitat de concessió amb les empreses que s'hi han mostrat interessades. L'Autoritat Portuària considera estratègic avançar-se al projecte definitiu que marca el corredor transeuropeu i que es basa, en tot cas, en una nova línia, l'antiga Reus-Roda, fins a Castellbisbal. En el projecte, Tarragona tindrà, d'altra banda, la condició de ròtula amb l'eix de l'Ebre, ja que el corredor es bifurcarà en direcció a Madrid i a València.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.