Economia

La Generalitat fomentarà l'afany emprenedor entre els estudiants

El curs vinent s'inclouran dues assignatures específiques a secundària, batxillerat i FP

A les escoles rurals es crearan cooperatives a les aules

El govern català vol fomentar l'esperit emprenedor en els estudiants catalans. Per això, a partir del curs vinent inclourà dues assignatures específiques a secundària i a Formació Professional (FP). Aquestes mesures formen part del programa Catalunya, escola d'emprenedors, que té l'objectiu de transmetre als alumnes des de l'etapa infantil la importància de l'emprenedoria i formar-los perquè tinguin les habilitats necessàries per engegar projectes.

La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha presentat el pla aquest dimarts després de la reunió del Consell Executiu. Segons ha explicat, les escoles d'Infantil i Primària ensenyaran als estudiants alguns conceptes econòmics bàsics, que entenguin les relacions entre els diferents actors socials i comprendre la importància de la relació entre l'ensenyament que reben i el que podran fer en el futur.

A quart de secundària això es traduirà en una nova assignatura, Orientació professional i iniciativa emprenedora, que serà una optativa comú en les tres vies. Dins d'aquesta etapa es desenvoluparà també la perseverança, creativitat i confiança en un mateix, saber quin són els riscos d'abandonar els estudis i comprendre la relació entre economia i empresa.

A batxillerat i a FP es generalitzarà i es farà obligatòria l'assignatura Empresa i iniciativa emprenedora, que ara ja s'està impartint en algunes titulacions de formació professional.

En aquesta cas, l'objectiu és que els alumnes puguin aplicar de manera pràctica els coneixements i puguin tenir les eines necessaris per engegar els seus propis projectes. En el mateix sentit, es posarà en marxa el projecte pilot L'empresa a prop que consistirà en la creació d'una xarxa d'emprenedoria d'FP, l'impuls de noves empreses per part dels alumnes, l'intercanvi de bones pràctiques i la creació d'un premis que permetin rebre microcrèdits per posar en marxa les empreses, entre d'altres.

El pla també contempla mesures específiques per l'àmbit rural, on els estudiants rebran coneixements per promoure l'emprenedoria en aquest àmbit en coordinació amb el territori. Aquesta cultura es difondrà a través de la creació d'una cooperativa a l'aula.

Participació d'entitats

Diverses entitats, com la Cecot, Femcat, Pimec, el Consell de Cambres de Catalunya i la Fundació Príncep de Girona, col·laboraran amb el departament per poder assolir els objectius marcats en cada etapa educativa per desenvolupar la perseverança en els alumnes, a descobrir les seves habilitats i interessos i a comprendre la relació entre l'economia i l'empresa, així com el funcionament del mercat entre països en el món globalitzat.

A més, promourà la realització d'activitats i xerrades per part d'emprenedors en les escoles perquè els estudiants puguin veure que “darrere d'empreses com Chupa-Chups hi ha una planificació i una organització del temps”, ha dit Rigau.

La consellera ha destacat la importància de l'emprenedoria a Catalunya i ha explicat que per posar en marxa aquest pla s'han tingut en compte experiències d'altres països com els nòrdics, Alemanya o els Estats Units. Unes pràctiques que, segons ella, estan permeten una millor sortida de la crisi econòmica en els països que les han aplicat. Ha expressat també que amb aquest programa no només es vol incidir en l'activitat emprenedora i en l'àmbit econòmic, sinó a crear “confiança en un mateix i les pròpies possibilitats”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.