Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Gallina Blanca ajuda la restauració a reinventar-se

Foodservice Gallina Blanca, la línia de negoci de productes per a hostaleria, dóna eines de gestió als seus clients per garantir la seva continuïtat

Vicenç Bosch, director general de Foodservice Gallina Blanca. Foto: QUIM PUIG.
La intenció de la firma és millorar el pes del negoci a Itàlia, Holanda i Rússia

Foodservice és una de les línies de negoci del grup Gallina Blanca. Dedicada a proveir productes a restaurants, hotels, hospitals i centres educatius, la firma arriba mitjançant una xarxa de distribuïdors a quasi 300.000 punts de venda, només a l'Estat espanyol. I no és estrany si es té en compte que es tracta del país del món amb més restaurants per càpita. “Per a nosaltres és un dels mercats més potents del negoci, principalment perquè aquí hi ha una major cultura de sortir a fer àpats fora de casa i també pel pes del turisme”, explica el director general de Foodservice Gallina Blanca, Vicenç Bosch.

D'entre les diferents àrees a què serveix, la restauració és la més important, per a Foodservice. Per això mateix, a mesura que la crisi anava fent acte de presència i que el sector de la restauració anava perdent gas, Foodservice Gallina Blanca va optar per fer bullir l'olla i va incorporar serveis i activitats per ajudar el tocat sector de la restauració a canviar la seva manera de treballar i a reinventar-se. “Malgrat la crisi, sempre hi pot haver oportunitats. La restauració continua sent una part important de l'economia del país”, explica el director general de Foodservice Gallina Blanca.

Una de les eines que ha posat sobre la taula és el projecte Aula. Destinat als restaurants d'arreu d'Espanya i de manera gratuïta, la firma dóna eines per millorar la gestió dels milers i milers de restaurants petits i mitjans que han vist com el nombre de comensals queia en picat. “Amb qüestions tan bàsiques com fer canvis en els menús o comunicar les seves activitats, volem ajudar el negoci de la restauració a adaptar-se a l'entorn”, diu Bosch. En el fons és una eina per garantir que tots guanyen, els restauradors fan front a la crisi i Foodservice no perd clients i fidelitza els que s'hi adapten.

El projecte Aula va néixer fa dos anys a partir de la crisi i de la inquietud de la companyia per aportar servei als seus clients.

REDIRECCIÓ.

La iniciativa no és nova, ja que fa anys que la firma va engegar accions de formació per a cuiners, però amb la crisi aquesta formació es va redirigir més cap a qüestions de millora de gestió i no tant a com fer servir el producte Gallina Blanca.

Bosch explica que la companyia ha aconseguit convertir-se en la marca líder en quota de mercat en els seus productes. En total té unes 150 referències, entre les quals, a més de les conegudes sopes i pastilles de brou, també venen postres com ara flams, gelatines i mousses de xocolata, que no es poden trobar al supermercat. “El nostre objectiu és oferir la base de la cuina per a la restauració i l'hostaleria”, diu Bosch.

Per al conjunt del grup Gallina Blanca, el pes d'aquesta línia de negoci, de productes adaptats i pensats per al restaurador, suposa ara com ara entre un 16 i un 20%.

Tot i que les vendes d'algunes de les referències s'han ressentit en els darrers anys, la companyia ha aconseguit compensar la baixada de facturació ampliant la seva presència a territoris on té menys força. L'estratègia de diversificació ha servit, segons explica Bosch, per assolir un creixement de facturació en els darrers tres anys tot i la cruesa de la crisi. I no només això: el director general avança que enguany esperen tancar l'exercici amb creixements.

Ara com ara on Foodservice té major presència a tot l'Estat és al nord i a tot l'arc mediterrani (especialment a Catalunya, on hi ha més tradició de menjar un menú fora de casa) i en canvi encara tenen camí per recórrer a la part menys habitada i menys turística, com són ara les dues Castelles i l'interior.

Fora de l'Estat espanyol, el grup també ven a Itàlia, on té un departament de màrqueting propi; a Holanda i, en menys mesura, a Rússia. “La voluntat és millorar el pes del negoci en aquells països en què ja som presents”, avança el director general de Foodservice.

Ara com ara, el 90% dels productes que ven aquesta branca de negoci de Gallina Blanca es produeixen a les quatre plantes que hi ha repartides per l'Estat espanyol, dues de les quals són a Catalunya (Sant Joan Despí i Rubí).

La firma té un departament de màrqueting que és el que s'ocupa d'analitzar les necessitats de cada client (hospitals, restaurants o hotels) i els canvis de gustos segons el territori. “Per adaptar-nos al client hi ha productes adaptats per a hospitals i menjadors de col·legi sense certs addictius que facilita la cuina per a tothom”, explica.

La firma ocupa a l'Estat espanyol 25 persones i prop de 60 més a la resta de països.

Facturació

30 M €

Treballadors

25

Any de fundació

1965

Darrera actualització ( Dijous, 17 de novembre del 2011 09:46 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter