Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Frit Ravich inverteix 15 milions d'euros per construir un magatzem

L'empresa produeix més de 650 referències de patates, ‘snacks' i fruites seques

Distribueix també 2.151 referències de les principals marques del mercat

Treballadors de l'empresa, dijous mentre embalaven alguns dels productes. Foto: I.BOSCH.

L'empresa Frit Ravich, de Maçanet de la Selva, dedicada a produir i distribuir patates, aperitius, fruites seques i llaminadures, invertirà 15 milions d'euros en la construcció d'un magatzem de 18.000 metres quadrats que doblarà la superfície total de la planta. La construcció d'aquest nou edifici va començar a mitjan mes passat i tota l'obra, que permetrà racionalitzar el procés de construcció i logística, es preveu que estigui enllestida el 2013, “any que l'empresa compleix 50 anys”.

L'ampliació, segons va explicar dijous la directora general de l'empresa, Judith Viader, forma part del pla estratègic que preveu un creixement continuat de la xifra de negoci de Frit Ravich en els cinc anys vinents.

La fàbrica ocupa actualment una superfície de 22.400 metres quadrats i està situada en una parcel·la de 43.000 metres quadrats del polígon industrial de Maçanet. D'aquests, més de la meitat, en concret 13.000 metres quadrats, corresponen a la part de magatzem, que ha quedat petit. El magatzem que es va construir el 2004 té una capacitat per a 18.000 palets i s'hi preparen unes quatre mil comandes diàries, el 85% de les quals es lliuren al client “en un termini de 24 hores”.

El nou magatzem estarà totalment informatitzat i, abans de començar-ne els treballs, els responsables de l'empresa han anat a veure'n de semblants que ja funcionen en empreses de llocs com ara Bèlgica, Holanda o Alemanya. Amb la construcció de la nova nau “alliberarem espai a la part productiva de les instal·lacions actuals i podrem afrontar futurs creixements”, explica Viader, que hi afegeix que al nou espai també s'hi traslladaran les oficines.

L'empresa està pràcticament centrada en el mercat català i estatal. Un 75% de les vendes es fan a Catalunya i només un 3% a mercats exteriors com ara França, Malta, Itàlia o Portugal. “El problema és que costa exportar patates i aperitius, perquè a més del producte s'exporta aire i això ho encareix”, va explicar Viader.

Frit Ravich ven actualment a 36.000 punts i té una vintena de delegacions obertes arreu de Catalunya i de l'Estat espanyol. Les més recents que ha engegat se situen al nord de l'Estat. Frit Ravich té una plantilla de 715 treballadors.

75%
de les vendes
es fan a Catalunya i només un 3% són a mercats exteriors com ara França, Itàlia o Portugal.
4.000
comandes
prepara diàriament l'empresa, i el 85% es lliuren en un termini de 24 hores.
18.000
metres quadrats
és l'espai que tindrà el nou magatzem que ja s'ha començat a construir.

Un increment de facturació del 10%

Frit Ravich és una empresa familiar, fundada el 1963 per Josep Maria Viader i Alegria, president de la companyia. L'empresa ha sabut resistir la crisi econòmica i mantenir la facturació el 2008 i el 2009, i l'any passat va incrementar la xifra de negoci fins a un 10%, i va arribar als 127 milions d'euros.

Actualment l'empresa disposa de 2.807 referències, de les quals 656 són de la marca Frit Ravich, entre patates –108 referències–, snacks –128 referències– i fruites seques –420 referències–. Els 2.151 restants són de les principals marques del mercat, entre les quals hi ha Arcor, Wrigley, Cadbury, Mars, Chupa Chups, Fini, Haribo, Nutrexpa, Vidal, Procter & Gamble, Lacasa, Kraft i Nestlé.

L'empresa produeix uns 77.100 quilos cada dia, dels quals 21.800 són patates, 9.500 snacks i 40.800 fruites seques. Tot plegat constitueix un volum de més de 28 milions de quilos l'any.

Darrera actualització ( Divendres, 11 de novembre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter