Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Un laboratori del sector alimentari, a Riudellots

L'objectiu del centre és facilitar un punt de trobada de tots els sectors relacionats amb la indústria alimentària

Una fundació gestionarà el ‘foodlab' i el Domus Sent Soví d'Hostalric

Dissabte s'obrirà al públic de Riudellots de la Selva el Centre d'Innovació Gastronòmica Industrial, el projecte foodlab destinat a fer convergir en un espai de treball, recerca i innovació, tots els elements actius que participen en la creació de nous productes alimentaris, la seva industrialització i comercialització.

Hi participaran des dels innovadors en la indústria agroalimentària, els que tenen cura de cultivar o engreixar les matèries primeres alimentàries (pagesos, agricultors, ramaders, sector pesquer), els tècnics i experts que analitzaran les possibilitats de creació de nous productes alimentaris, i responsables del sector de la industrialització i comercialització, que inclou els estudis de mercat o el disseny de presentació dels nous productes als sectors comercials i al públic.

Tal com explica l'alcaldessa, Montserrat Roure, es tracta d'un espai que té com objectiu “esdevenir un punt de trobada dels diferents sectors que participen en l'elaboració industrial dels productes alimentaris”. Els motius de crear un centre d'aquestes característiques a Riudellots són clars. L'equipament estarà instal·lat en el polígon industrial més gran de les comarques gironines, on el 50% de la indústria pertany al sector agroalimentari. El proper dilluns, la presentació de les instal·lacions i la jornada de portes obertes es farà per als sectors industrials.

El centre del foodlab està situat a la Masia, que ha estat totalment rehabilitada i on s'ha construït de manera annexa un nou espai de disseny avantguardista, recobert de plaques metàl·liques de geometria polièdrica, que contrasta amb les formes tradicionals de la masia restaurada. Els diferents espais acolliran la zona d'emmagatzematge i conservació d'aliments, una zona de tastos dels projectes a desenvolupar, la zona administrativa i una cuina completament equipada amb tota mena d'aparells i maquinària per tractar els productes. Al davant, unes grades amb televisors per seguir més fàcilment els treballs i la presentació que es faci dels productes amb els quals es treballa.

L'espai també restarà obert a jornades relacionades amb la indústria alimentària, a cursets de formació i a totes les iniciatives del sector.

LA FRASE

El centre està situat en un lloc privilegiat tant per les indústries properes com per les comunicacions
Montserrat Roure
alcaldessa de riudellots

LA XIFRA

1,5
milions d'euros és el cost econòmic que representa l'equipament finançat en bona part pel Feder.

LA DATA

26.11.2011
Es farà la presentació per als veïns de Riudellots i el proper dilluns es farà per als empresaris del sector.

Un projecte innovador obert als territoris

El projecte del foodlab de Riudellots no va sol. S'ha gestat i materialitzat de la mà del centre Domus Sent Soví d'Hostalric que obrirà el proper mes de març. Tot i que els objectius dels dos projectes no són els mateixos, sí que es complementen, i estan gestionats per una mateixa fundació que ara és en fase de constitució. A banda, que tots dos han estat finançats per fons europeus provinents de les subvencions del Feder. Pel que fa al de Riudellots de la Selva, el cost ha estat, entre projecte, obra i maquinària, d'1,5 milions d'euros, dels quals un 50% provenen dels fons europeus i un 25% de la Diputació de Girona. Quant al 25% restant, actualment hi ha en marxa gestions per obtenir fons de les administracions catalana i de l'Estat. Segons explica l'alcaldessa, Montserrat Roure, el centre neix amb l'ambició de traspassar els límits, ja no sols, comarcals o de la demarcació gironina, sinó que fins i tot és obert a la seva internacionalització. Un factor molt important, apunta Roure, és la situació geogràfica i l'excel·lent xarxa de comunicacions del polígon industrial de la població de la Selva, deixant de banda la gran quantitat d'indústries alimentàries que hi ha situades en el mateix polígon o en zones molt properes. La masia on se situa l'equipament té sortida gairebé directa a l'autopista entre Barcelona i la Jonquera, i a més està situada a molt pocs quilòmetres de l'aeroport de Vilobí d'Onyar.

Darrera actualització ( Divendres, 25 de novembre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter