La Generalitat no convocarà oposicions el 2012 i té previst acomiadar part del personal interí, tot i que no ha quantificat el nombre de treballadors afectats.
L'executiu català ha plantejat als representants sindicals de la Taula General de Negociació dels Treballadors Públics, reunida aquest dimecres, onze mesures estructurals i vuit temporals per reduir els salaris dels funcionaris, segons han informat fonts de CCOO.
La secretària general de la Federació d'Ensenyament, del sindicat, Montse Ros, ha revelat a Europa Press que entre aquestes propostes hi ha la supressió de complements com el fons d'acció social i el de productivitat, la reducció de les pagues extres de juny i de desembre del 2012, així com dels dies d'assumptes propis.
Segons fonts sindicals citades per EFE, el govern també ha plantejat una reduir del 50 % del departament de personal de l'Institut Català de la Salut (ICS).
Una altra mesura que el govern ha posat damunt la taula és la de suspendre l'aportació de l'administració al pla de pensions.
També vol acabar amb els vals de menjador que cobren una part del personal tècnic i administratiu, posar en marxa mesures de flexibilitat horària que no s'han concretat, i eliminar els beneficis que per a la cura dels fills.
A més, la directora general de Funció Pública de la Generalitat, Pilar Pifarré, ha anunciat que no es convocaran noves oposicions.
La vicepresidenta del govern, Joana Ortega, ha assistit al començament de la reunió de dirigir-se al Parlament per comparèixer a la sessió de control a l'executiu.
Segons els sindicats, el govern no ha quantificat encara aquestes mesures, i uns 300 delegats sindicals continuen a les portes de la conselleria de Governació, on s'està celebrant la reunió.
De totes maneres, consideren que les propostes que s'estan fent posen de manifest que la intenció de la Generalitat és desmantellar el sector públic per imposar el privat.

































Comentaris
visca espanyaaaa nois!
Amb l'escusa de la crisi, els partits de dretes es carreguen els serveis públics i socials. Els rics més rics i els pobres més pobres. Cap novetat.
J. Trepat , el mal està fet, ara tenim ( i els votans de ciu tambè ) quatre anys de reflexió, ciu mai comensarà cap moviment per l'independència, i ara menys, què'n duran pot tindre un carrec de ministre bananero, on ens duu ciu ? a entregar-nos als dolents en safata, seguirem sent-hi una provincia ejpanyola ( als seus ulls ) i un país ocupat,,,,,,,,,,,,,,,,,INDEPENDÈNCIA..................................MDT
A veure, a veure, m'estic preguntant que si es segueix aixi i extrapollant, no es tindrà de anar a comprar amb bitllèts de raccionament, pq noi cada setmana les noticies van a pitjor, i ahir de postres vaig llegir que hi haura un atur d'un 23%. No sé on aném pero hi aném.
Em cansa massa ser considerat un "cul-agraït" de la Generalitat. He estat contractat laboral i no he volgut passar-me mai al funcionariat, precisament perquè considero que tothom de Catalunya ha de ser tractat amb la mateixa consideració. Sapigueu, però, que durant la bombolla, al carrer es cobrava el triple per fer la mateixa feina professional. Tarradellas va ser contrari al funcionariat. Volia treballadors amb el règim laboral comú. En Pujol ho va desgavellar creant un funcionariat pastat al de l'Estat. Així ens ha anat....
si valls ho son casi tan com tu!
Als de C i U: Aquestes mesures no sé si seran aprovades i si serviran d'alguna cosa. Em sembla un conjunt de desproposits.
Em sembla que seria més interessant que alguns polítics i alts càrrecs es rebaxeissin el sou. Desaparició de càrrecs de confiança. Desaparició de dietes i altres incientius per tots els polítics i membres de govern, etc.
Sí amb això no n'hi ha prou, aleshores reclameu el que us deuen de Madrid del fons de competivitat i, també del nou pacte fiscal. Com que no us donaran res, no cal fer la consulta, i ja podeu proclamar la independència i gestionar millor els nostres diners.
La ciutadania no és responsable de cap crisi econòmica ni ha de pagar els plats trencats!
Si teniu vergonya i dignitat intentareu fer altres coses abans què això. Si seguiu per aquest camí, aleshores pot passar qualsevol cosa. Però no espereu miracles d'això, ni que us estimin per aquests fets i menys que us tinguin confiança o altre cosa p
Altra cosa positiva.
Pel que fa al suposat JORDI VALLS, NACIONALISTA ESPANYOL, VEIG QUE SEGUEIX AMB EL SEU AMOR PER SEGONS QUÈ, QUE NO ESTÀ MALAMENT, PERÒ QUE SORPREN BASTANT QUE ELL CRÍTICA A ALTRES I ELS HI DIGUI FEIXISTES!?
ELL, EM SEMBLA ENCARA MÉS FEIXISTA I MÉS CABRÓ, DIT CABRÓ COM SUPOSAT HOME SAPIENS QUE JUGAR O MANIPULAR SORTINT-SE AMB LA SEVA -AMB LA SEVA LLENGUA I EL SEU ODI CAP CATALUNYA I EL CATALÀ CLAR-. ELL NO TÉ DRET A DIR RES DE RES PEL SEU MENYSPREU TOTAL A TOT. PERÒ LA VIDA VA AIXÍ I ELS CABRONS D'UNA BANDA I ELS CABRONS DE L'ALTRA, FAN UN ENTREPÀ AMB ELS CIUTADANS DE CATALUNYA.
ENTENEN COM A CABRÓ COM LA PERSONA QUE FA MALES JUGADES! MALES JUGADES DE C i U SÍ, MALES JUGADES DEL SUPOSAT NACIONALISTA ESPANYOL VALLS TAMBÉ I, FEIXISME, D'AQUEST ÚLTIM SEGUR, I ENCARA A SOBRE VA DIENT FEIXISTES A ALTRES, HA, HA, HA!
SRS DEL PUNT/AVUI, RESPECTEM LES NORMES DE PARTICIPACIÓ, NORMA Nº 7, JA CANSA AIXÒ,,,,,,,,, No es tindria què respondre cap comentari, fet en un idioma no acceptat per les normes de participació, què les moderadors no fan cumplir.......sr mas , per no comença per treurà-lis els sous als metges què cobrant-hi de la seva clínica particular, després cobren del ics,si marxen enfadades, tranquil, a la llista del atur, segur què troba prous metges per treballar,tot això es traduirà a un tracte dolent vers els malalts, sr mas vostè quan li fà mal la panxa, on va ?
Per cert Josep, he llegit les normes de participació, i m'he fixat sobretot en el punt 3, que diu;
3-L’enviament de qualsevol mena d’aportació de continguts als webs del Grup Hermes a través de les diferents fórmules de Participació no donarà dret a cap tipus de remuneració.
Doncs és injust, ens hi haurien de pagar i molt, home!
Aquesta gentussa se ??l'ha emportat tot, i ara no paran de fotre'ns per tot arreu, aquesta es la trista realitat.
Francesc no cridis tant, rei, que no per cridar es té més raó, gràcies!
Ha, ha, ha! Delfina tens raó, crido molt, segurament vull que em vegi bé, però generalment intento raonar i utilitzar arguments. És que certes coses, a pesar de l'edat m'indignen bastant, ha, ha, ha!
jajajajajajjaja
Per descomptat que tots hi hem de fer esforços, però no és just que els funcionaris hagin de pagar els plats trencats, ells hi tenen un treball normal i molts amb un sou que no arriba ni als 1.000 euros, molts treballadors del sector públic són mileuristes, per què han de pagar ells els deutes d'aquells que es van endeutar per sobre de les seves possibilitats o d'unes administracions que han gastat el que no tenen en alts càrrecs designats a dit, integrar a endollats ... Perdoneu, però els funcionaris no han matat la gallina dels ous d'or, segurament mantenen l'ordre dins d'un galliner que pensava que el crèdit sense límit era l'estat natural dels bancs. Gràcies i salut
I crec que ens estan enganyant com a rucs, i dic això perquè potser hi facin veure que es baixen els sous i d'altra banda, la classe política, per exemple, es doblin els límits de les targetes de crèdit disponibles per a tots els alts càrrecs , a càrrec de l'administració clar ... uiiii, no em fio..
Per cert on està els diners que diuen que ens hem gastat? Perquè que jo sàpiga, ningú ha dit absolutament res d´on son..vergonya i més vergonya
Francesc amb el teu comentari, no creus que tu també sembles un xic feixista? pensa...
1 2
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.