La UOC portarà la seva Business School a Madrid a partir del març
Ha començat les classes aquest any i espera arribar al miler d'alumnes d'aquí a dos anys
S'acaba de posar en marxa, però la UOC Business School ja vol créixer i atacar el mercat madrileny a partir de la primavera vinent. Per això, els responsables de l'escola de negocis ja ultimen la versió en castellà dels seus programes formatius tot i que també hi introduiran continguts específics i preveuen llançar una campanya per captar alumnes a partir del 20 de desembre vinent. “Ara estem en contacte amb escoles de negocis d'allà que també estan interessades en la formació dirigida a la microempresa”, explica el director de la UOC Business School, Joan Torrent.
De fet, aquesta aposta per portar la formació de direcció i gestió a les microempreses és la característica principal d'aquesta escola de negocis i la que la diferencia de l'oferta que hi ha. “El microempresari se sent sol i deixat, i nosaltres volem acostar-li una sèrie d'eines que li permetin replantejar i millorar el seu negoci”, explica Torrent. Per això, la UOC Business School basa l'oferta sobretot en mòduls curts i econòmics molt centrats en la pràctica del dia a dia, “fugint dels continguts excessivament teòrics”, detalla el seu responsable.
Cada unitat té un cost aproximat de 150 euros i una durada de cinc setmanes, de manera que cada alumne pot fer-se l'itinerari que més li convingui. L'escola va començar les primeres classes l'octubre passat, amb els mòduls de gestió i direcció, i l'octubre del any que ve hi afegirà la unitat de creació d'empreses dirigida especialment a emprenedors.
El centenar d'alumnes que s'han inscrit a l'escola són tant assalariats com petits empresaris “que volen tenir accés a una formació especialitzada, curta i amb una orientació molt pràctica”, diu Torrent. La previsió de la UOC Business School és arribar al miler d'alumnes d'aquí a dos anys, però Torrent explica que les possibilitats de creixement són altes i que, amb l'estructura actual, podrien donar servei fins a 10.000 estudiants.
MERCAT AMPLI.
Per aquest motiu, un dels objectius principals que es marca la UOC Business School és crear xarxa, crear comunitat entre un col·lectiu d'empreses que són majoria al nostre país però que acostumen a funcionar d'una manera molt individualista i poc col·laboradora. “Catalunya serà capaç de créixer en bona part en funció de la capacitat que tingui per generar aquesta comunitat de xarxa entre aquestes microempreses”, diu Torrent. El que és important, hi afegeix el responsable de la UOC, és aconseguir que aquestes empreses prenguin partit i tinguin una veu més o menys comuna “perquè en molts casos les patronals i les associacions empresarials existents tampoc representen aquests microempresaris”, destaca.
Després de la bona acollida dels cursos a Catalunya, l'entrada al mercat espanyol a través de Madrid serà la segona prova de foc. Serà un salt important perquè la posició dominant de la UNED no ha fet gens fàcil que la UOC tingués visibilitat més enllà de les fronteres catalanes. “Allà no ens han volgut considerar mai una universitat pública per no competir amb la UNED”, diu Torrent.
Un viver virtual d'empreses
Un altre projecte que la UOC Business School desenvoluparà properament serà la posada en marxa d'un viver virtual d'empreses, que començarà a funcionar al setembre de l'any vinent. “La idea és oferir tot tipus de serveis en línia, com assessorament per aconseguir finançament, per internacionalitzar-se o per fer el pla de negoci”, explica Joan Torrent. En altres paraules, treballar a través del núvol i crear xarxa. “Tot menys oferir metres quadrats a les empreses”, diu Torrent.