Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

La resta d'hotelers, pendents de veure's per fer accions conjuntes

Maria Eugènia Arbó, crítica amb la taxa. Foto: EL PUNT AVUI.

Tot i que estan plenament d'acord amb els motius de la protesta, els hotelers de la resta del país s'han mostrat prudents sobre la possibilitat de forçar mesures de pressió similars contra la taxa turística. Els de la Costa Daurada, per exemple, estan pendents de la reunió que mantindran el 5 de gener amb el president de la Generalitat, Artur Mas, i altres representants del sector. “Estem preocupats i angoixats”, diu la presidenta de l'associació hotelera Salou-Cambrils-La Pineda, Maria Eugènia Arbó, que aclareix: “Serà en funció d'aquesta reunió que valorarem a nivell empresarial i coordinats les accions que emprendrem.” Arbó troba que no obrir fins a la temporada alta suposarà una major estacionalització de la indústria hotelera, però “és un tema de supervivència, i si els números no quadren hi haurà qui no podrà obrir”. L'impost, tal com s'ha plantejat a Catalunya, és a dir, d'abast territorial, “no té sentit”, diu Arbó, que explica que a Europa les taxes s'apliquen en ciutats puntuals i no en territoris extensos: “És una decisió que s'ha pres sense que fossin conscients de les repercussions”, lamenta.

“Els donem suport perquè a la Costa Brava potser és factible, però no ens plantegem la mateixa mesura aquí perquè molts ja tanquen passat Setmana Santa”, explica Juan Antonio Serrano, president de la Federació d'Hostaleria de Lleida, que confirma que només valoraran la possibilitat d'organitzar alguna acció en un marc global, arran dels contactes previstos passat festes.

Sense entrar a valorar la mesura a la Costa Brava, el Gremi d'Hotelers de Barcelona també va refermar ahir la seva posició contra la taxa turística.

Darrera actualització ( Divendres, 30 de desembre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter