Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
barcelonès

Santa Coloma dóna feina a 80 joves sense estudis

És dels llocs on més èxit va tenir al 2011 el programa ‘Suma't' d'inserció laboral

Un jove fent tasques de manteniment en un dels Suma't celebrats a Catalunya Foto: ARXIU.

Eren els anomenats “ni-nis”, joves que ni estudiaven ni treballaven. Però des del març, gairebé una vuitantena de joves de Santa Coloma de Gramenet d'entre 18 i 25 anys han trobat una feina que els ha obert el mercat laboral i que els pot servir en el futur per no abandonar-lo. Ho han fet gràcies al programa d'experiència professional per a l'ocupació juvenil Suma't, impulsat per la Generalitat i gestionat per l'Ajuntament a través de l'empresa municipal Grameimpuls.

Els resultats d'aquest pla, presentats fa dies, indiquen dades com ara que, en total, 78 joves han finalitzat el programa complet –fase de formació i fase d'inserció laboral–, un fet que ha suposat la inserció laboral del 76,6% dels joves que han finalitzat tot el programa, un índex superior a d'altres municipis de Catalunya que també van desenvolupar el programa al llarg del 2011. Els joves, en atur i sense títol d'ESO, s'han format en feines de restauració i hostaleria, d'administració, de lampisteria i d'operaris de magatzem, entre d'altres. Al final d'aquesta formació, s'ha aconseguit la formalització de 59 contractes de treball –la majoria en pràctiques, amb sous d'uns 400 euros–, 42 dels quals han estat per treballar en empreses de Santa Coloma.

L'alcaldessa, Núria Parlon (PSC), va destacar “els bons resultats” del programa, que ha estat “clau” per augmentar la qualificació professional i la inserció laboral dels joves en una ciutat en què l'atur ja voreja la xifra dels 13.000 desocupats. Tant Parlon com Ambròs Martínez, del Gremi d'Instal·ladors del Barcelonès Nord i Baix Maresme –una de les entitats participants–, van expressar el seu desig que la Generalitat mantingui el pla aquest any, perquè beneficia una part “desprotegida” de la societat.

Darrera actualització ( Dilluns, 9 de gener del 2012 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter