Economia

Seat inicia l'exportació de 3.500 vehicles a la Xina

Embarquen els primers 250 cotxes del model Leon al port de Barcelona

La companyia espera obtenir “presència i rellevància” a l'Àsia per tal de reforçar el seu creixement

Seat ha iniciat aquest dimarts al matí l'exportació dels 3.500 vehicles que preveu comercialitzar aquest 2012 a la Xina, amb l'embarcament dels primers 250 cotxes del model Leon, que sortiran des del port de Barcelona en direcció a Tianjin. El vicepresident de Relacions Institucionals de Seat, Ramón Paredes, ha qualificat de “dia històric” l'obertura d'aquesta línia comercial amb la Xina. Paredes preveu que amb la nova ruta es reforçarà el creixement de la marca, que ha tancat l'any amb un creixement del 3,1% “gràcies a l'exportació”.

El port de Barcelona ha inaugurat així la primera línia marítima regular de vehicles entre l'Estat espanyol i la Xina. Els primers 250 cotxes que Seat exporta al país asiàtic sortiran del port de Barcelona a bord del vaixell Morning Cornelia, que ha amarrat per primer cop a la capital catalana. El portavehicles, de 199 metres d'eslora, té una capacitat per transportar 6.500 automòbils i viatjarà durant 25 dies i sense escales entre Barcelona i Tianjin, un port del nord del país.

Per arribar a les entre 3.500 i 4.000 unitats que Seat preveu exportar a la Xina, la companyia farà enviaments mensuals d'uns 400 cotxes al mes, que posteriorment també faran escala al port de Guangzhou (al sud del país). El Morning Cornelia transportarà també vehicles d'altres marques que vulguin internacionalitzar-se i obrir mercat al gegant asiàtic.

Seat ha començat exportant unitats del Leon de gamma alta, com el Cupra, i espera iniciar les vendes l'Ibiza a la Xina a partir del segon o tercer trimestre de 2012 i la resta de models de la marca “en un futur”, segons ha afirmat Paredes. La companyia confia que “el disseny modern de Seat ajudarà a vendre” a mercats com la Xina, però també a Rússia, on l'empresa amb seu a Martorell ja ha començat a exportar vehicles.

Paredes ha explicat que Seat i el Grup Volkswagen estan “molt motivats amb el projecte” d'iniciar exportacions a la Xina, ja que aquest és un pas important en l'estratègia d'internacionalització de la marca. El portaveu de Seat preveu que aquest nou mercat donarà “presència i rellevància” de la marca a l'Àsia i permetrà mantenir el seu creixement al nivell de 2011, ja que les perspectives de vendes a Europa no són massa bones.

Un fet “històric” que ha de marcar “el full de ruta de l'economia catalana”

El conseller d'Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena, ha afirmat que el govern “es congratula d'aquest dia històric”, que “marca el full de ruta de l'esdevenir de l'economia catalana”. Per a Mena, Seat és una empresa “competitiva, amb un centre tecnològic innovador i projecció internacional”.

El titular d'Empresa i Ocupació ha recordat que el nivell de formació de la plantilla de Seat va permetre assignar la producció del Q3 a la planta de Martorell, així com la contractació de 700 persones més.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, per la seva banda, ha assenyalat que “és un dia important per Seat, però també per al port”. Lluís Recoder ha recordat que els vehicles han estat transportats per via fèrria gràcies a la línia de FGC entre el port i Martorell, “que permet un trànsit net, sostenible i que descongestiona les nostres carreteres”. Segons el responsable de Territori i Sostenibilitat, aquesta “és una via que funciona des de fa anys amb un èxit notabilíssim i que està totalment consolidada”.

Recoder també ha celebrat que, amb la línia directa de trànsit marítim entre Barcelona i la Xina, s'obre “una nova ruta carregada de futur”. “Ara tot dependrà de la capacitat de Seat de produir i vendre a la Xina, que estic segur que és molt gran”, ha sentenciat el conseller.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.