Dijous, 24 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

A la caça del pis rebaixat

Comença a Barcelona el saló immobiliari Low Cost, amb descomptes del 15% i fins al 40%

L'estand de Caixa Catalunya, com els de la resta de caixes, estava ahir ple com un ou. Foto: G.M.

«N'hi ha molts que vénen a buscar la ganga de la seva vida, i aquí no la trobaran.» Ho explica la treballadora d'una promotora que ha acudit a la primera edició del saló immobiliari Low Cost amb una marca blanca («serveis i gestió», es fan dir) perquè el seu grup no vol dir explícitament que està venent finals de promocions amb uns descomptes de més del 20%. «Hi ha descomptes importants però no res per sota del cost, perquè ens hem de guanyar la vida i els regals aquí no existeixen», deia. A la fira Low Cost, que ocupa el pavelló 8 de Fira de Barcelona, aquesta empresa porta promocions de l'Hospitalet de Llobregat, Sant Andreu de Llavaneres i Sant Esteve de Sesrovires, i mentre es queixa de l'escassa publicitat de la cita («la gent no sap que es feia una fira de pisos rebaixats; a l'agència els clients no en sabien pas res», diu), un senyor ben vestit i ben encorbatat li pregunta el preu d'una promoció de luxe a la plaça d'Europa de l'Hospitalet. «A partir de 312.526 euros», li contesta, «i abans es venien per 526.620 euros». El senyor, però, té les coses clares i li demana el preu d'un pis de quatre habitacions. «Me'n queda un a la planta 13 i un altre a la planta 14 i ara els venc a 516.000 euros.» Un preu no gaire baix, tot i ser una fira low cost.

«Els clients vénen al saló per feina», m'explica un portaveu de l'empresa Pallars. «Et diuen: ‘Vull una casa en aquest poble i d'aquest preu', i els has de buscar, no estan d'històries.» De fet, promotors, agents de la propietat immobiliària i caixes d'estalvi es mostraven ahir satisfets per l'afluència de públic d'una fira de la qual han dubtat fins a l'últim moment. El sotsdirector general de la direcció immobiliària de Caixa Tarragona, Lluís Bordas, explicava ahir que estaven impressionats per l'afluència de visitants només durant les primeres hores d'obertura d'un dia entre setmana i laborable. «Han vingut molts compradors potencials; ara mateix no podem saber amb exactitud quants immobles podrem vendre, però hi ha molta gent interessada; no és gent que vingui a xafardejar sinó que vol comprar», explicava. L'entitat presenta en aquesta fira fins a 150 immobles per vendre.

Qui tenia totes les taules plenes a vessar, els ordinadors funcionant a tot drap i cues de desenes de persones esperant el seu torn (els comercials van suar la cansalada) era Caixa Catalunya, que fins i tot va tancar alguna operació comercial ja en el tram de les primeres hores.

«No em vull imaginar com serà aquest cap de setmana», se sorprenia un dels comercials de la casa. També Caixa Sabadell, present al saló, té un paquet de trenta habitatges per vendre a uns preus excepcionals, amb descomptes de fins al 30% per cent en funció de la zona. I s'imposaven fórmules noves, entre les quals el bescanvi d'habitatges, de la mà de Trocapiso.com.

Darrera actualització ( Dissabte, 13 de juny del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

Asesor Comercial Financiero Barcelona

Fuerza Comercial Consultoria

23/05/12 17:58 - BARCELONA

Gestor telefònic de Cobraments

Abinitio Consulting

23/05/12 17:01 - BARCELONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Xiular l’himne d’Espanya és una falta de respecte?
Xiular l’himne d’Espanya és una falta de respecte?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter