Economia

Fernando Polo

Coautor de "#socialholic"

“Un fan a les xarxes socials costa ara mig euro”

Fernando Polo va començar a seguir les xarxes socials per plaer. D'això fa deu anys, quan es deien fòrums ‘online' i acabaven de néixer. Amb el seu germà Juan Luis acaba de publicar ‘#socialholic', on analitza a fons aquest fenomen

Així que està naixent el que vostè anomena #socialholic o addicte al consum d'informació ràpida a través de les xarxes socials...

Sí, el #socialholic està enganxat a la realitat mitjançant hàbits de consum ràpid. Això dificulta la profunditat de l'anàlisi de les informacions però afavoreix la capacitat d'interrelació, és a dir, de connexió amb altres persones.

I això enriqueix l'individu?

Els usuaris actius de les xarxes
socials són proclius a relacionar-se de forma més estreta amb
els altres, a més de tenir un ventall d'amistats més obert. En
definitiva, accedeixen amb confiança a gent que els permet desenvolupar-se i innovar.

No és certa, doncs, aquesta frase que diu que ets més fals que un amic del Facebook?

Si una persona inverteix el seu temps en les xarxes socials és perquè hi troba un benefici, sinó no ho faria. I, en aquest cas, el benefici emocional és clar. Les xarxes socials eleven l'autoestima, perquè és relativament fàcil guanyar certa popularitat i es crea una retroalimentació entre els participants que acaba reforçant l'ego dels diferents individus.

La credibilitat, però, continua sent el taló d'Aquil·les de les
xarxes socials...

Els perfils falsos o els blocs interessats són una pràctica habitual, encara que l'engany és difícilment sostenible en el temps per la
pròpia transparència del mitjà. Les persones o empreses que aposten per un projecte a llarg
termini no estan interessades
en aquest tipus d'estratègia.

Però els fans o followers
s'acaben comprant...

És cert. El valor d'un fan per a una empresa de consum massiu se situa ara en el mig euro. Els fans del Facebook o els followers del Twitter es poden comprar a pes amb publicitat, però el realment important és la qualitat i no la quantitat. Les empreses han d'aconseguir atreure aquells perfils que realment els interessin i que tinguin una vinculació emocional amb el grup. Es tracta de crear comunitats de fidels a les quals has de tractar amb especial estima perquè siguin els grans ambaixadors de la marca o el producte.

I això requereix la feina de professionals i la inversió de diners...

A Espanya estem tot just començant, però als Estats Units una empresa líder de gran consum
pot destinar una vintena de professionals a vigilar la seva reputació i imatge de marca a les xarxes socials. Es tracta d'un fenomen que acabarà modificant les estratègies de màrqueting.

El client ja no és subjecte passiu sinó que participa directament
en l'elaboració de la imatge...

Això espanta molt les empreses i les obliga a ser més obertes, honestes i transparents. El nou consumidor no es limita a rebre un missatge, sinó que també vol preguntar, queixar-se, reclamar, etc.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a