Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 2 comentaris Enviar un comentari

El SOC vetllarà per recol·locar els empleats de Spanair

El govern obrirà una via específica en el Servei d'Ocupació per gestionar ofertes i demandes de feina

El procediment afecta més de tres mil creditors

Protesta des treballadors de Spanair , que van tallar ahir la Gran Via a l'Hospitalet Foto: EFE.

El govern de la Generalitat, a través del Departament d'Empresa i Ocupació, tindrà un paper important en la recol·locació dels treballadors de Spanair, prioritat per als representants dels treballadors, però també per a la direcció de l'empresa i per al mateix govern català. Així ho van confirmar ahir a aquest diari diversos actors involucrats en les negociacions.

El Departament d'Empresa i Ocupació s'ha posat a disposició de les parts per buscar vies de solució i minimitzar l'impacte de la desfeta de Spanair en el terreny laboral. En els pròxims dies, segurament un cop feta la reunió que dimarts vinent tornarà a asseure a la taula directius de la companyia aèria i representants dels treballadors, el Departament d'Empresa i Ocupació fixarà les reunions amb totes les parts per canalitzar un pla de recol·locació i establir els terminis. En aquest sentit, fonts pròximes a la negociació han avançat que la concreció del pla de recol·locació es canalitzarà a través del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), on s'obrirà un canal específic per vehicular les demandes de feina dels treballadors de Spanair amb les ofertes de les empreses del sector.

La direcció de Spanair i els representants dels treballadors es van reunir ahir per primera vegada des que la companyia va posar fi a les operacions. Després de situar sobre la taula els temes prioritaris, entre els quals figura la recol·locació de la plantilla, van quedar per dimarts vinent, dia en què l'empresa s'ha compromès a lliurar tota la documentació en relació amb el concurs de creditors i l'expedient de regulació d'ocupació (ERO), que afecta 2.604 persones.

Els representants sindicals han convocat una concentració de protesta per al 9 de febrer, a la plaça de Sant Jaume de Barcelona, a la qual s'han sumat els treballadors de Newco, la companyia que feia els serveis de terra a Spanair.

Especial transcendència

El magistrat del jutjat mercantil número 10 de Barcelona, Juan Manuel de Castro Aragonés, va declarar ahir el concurs voluntari de Spanair, que es tramitarà com a ordinari i d'especial transcendència, i va desestimar el necessari, presentat pel SEPLA pocs minuts abans, per defectes de forma i perquè alentiria la solució i “una recol·locació amb èxit” dels treballadors de la companyia.

La interlocutòria indica el Grup Gispert, Advocats i Economistes, com a administrador concursal, i obre la porta a afegir-n'hi fins a dos més per la complexitat del procés, que afecta tots els treballadors i més de tres mil creditors, entre els quals figuren els mateixos empleats.

“Joc brut” d'Iberia per entorpir el camí cap al ‘hub'

El president del grup parlamentari de CiU, Oriol Pujol, va acusar ahir Iberia d'haver actuat amb Spanair amb “joc brut” i “artificis” –estratègies que va publicar ahir aquest diari–. Pujol va aprofitar la seva intervenció a Ràdio Tele Taxi per denunciar que hi ha “més joc del que sembla” per part d'Iberia, que ha practicat “artificis” per treure mercat a Spanair i per evitar que pogués trobar un soci per no haver de tancar, i ho ha fet, segons ell, amb la complicitat d'altres estaments de l'Estat. L'alcalde de Barcelona també va parlar ahir en aquest sentit, durant un dinar amb l'Associació de Joves Empresaris de Catalunya. Segons Xavier Trias, l'estratègia iniciada mesos enrere “ha mobilitzat gent molt important” que “han intentat que Barcelona no tingués un hub a l'aeroport”. L'alcalde, a més, va explicar que té la sensació que durant tot el procés ha vist molta gent que provocava “tensions” i tenia “moltes ganes” que l'operació fracassés. El comitè de rutes va fer pública ahir una nota per destacar que, malgrat tot, la connectivitat del Prat es continua veient estratègica. El 10 de febrer els consellers d'Economia, Andreu Mas-Colell, i Territori, Lluís Recoder, compareixeran davant el Parlament pel tancament de Spanair.

Darrera actualització ( Dijous, 2 de febrer del 2012 13:34 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Toni Toluges (Barcelona)

(La Generalitat vetlla per col.locar als acomiadats per una empresa privada, pero no ha fet ni un pas per col.locar als treballadors interins que va acomiadar i encara esta acomiadant despres de servir durant anys i directament, des dels diferents departaments, als ciutadans de Catalunya)

avatar Otger Català (Girona)

PEL "CATALONIA IS ...":


SPAIN IS.... "CAMPS SE PAGA SUS TRAJES" + TORRENTE CASPOSO + PALETOS CATETOS, JE JE JE JE

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter