Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Economia
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 1 comentari Enviar un comentari

Catalunya tanca el 2011 amb un dèficit del 3,29%, sis dècimes superior al previst

La Generalitat aconsegueix reduir la despesa en 1.858 milions d'euros, el que suposa una desviació de 822 milions

Andreu Mas-Colell destaca l'“esforç extraordinari” de la ciutadania per reduir el dèficit

El conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, moments abans de la seva compareixença d'avui Foto: ACN.

La Generalitat ha tancat l'any 2011 amb un dèficit de 6.687 milions d'euros, el 3,29% del PIB, 0,63 punts més del previst.

Així ho ha anunciat aquest divendres el titular d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, durant la presenta ció de la liquidació provisional de Pressupostos 2011.

Dels 2.680 milions de disminució de la despesa previstos en els Pressupostos de 2011, s'ha aconseguit reduir 1.858 milions, la qual cosa representa una desviació de 822 milions, dels quals 582 milions corresponen a sanitat.

El conseller ha destacat “l'esforç extraordinari” de la ciutadania que per primer cop ha aconseguit no només frenar la despesa sinó reduir-la en 2.420,2 milions, el 9,35%, sense tenir en compte els interessos del deute. Tot i aquest esforç, els números de la liquidació del pressupost del 2011 indiquen un dèficit del 3,29%, 0,63 dècimes per sobre de l'objectiu fixat que era el 2,66%.

Mas-Colell ha dit que no cal ser rigorós amb la lectura del resultat i ha qualificat “de molt útil” l'esforç de reducció que s'ha fet i ha assegurat que “la inèrcia” d'aquest esforç confirma que “s'està en el bon camí” per complir amb l'1,3% del dèficit aquest 2012.

També ha explicat que en la liquidació del pressupost han comptat com a ingressos els 759 milions contemplats a la disposició tercera de l'Estatut. El conseller ha assegurat que aquests dèficit no correspon a la Generalitat, sinó a l'Estat, ja que per una “deslleialtat grollera” no es van traspassar aquests recursos a Catalunya, tal com estava acordat.

Darrera actualització ( Divendres, 3 de febrer del 2012 19:00 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Miquel Ponts (Terrassa)

si els espanyols ens haguessin pagat el que ens deuen no ens hauríem desviat ni un euro... i ja no parlem de l'espoli fiscal a que estem sotmesos... llavors ens sortirien els diners per les orelles

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter