El Banc Central Europeu (BCE) no va sortir ahir del guió i va decidir mantenir els tipus d'interès en l'1%. No hi haurà més rebaixes, almenys no de moment, perquè el supervisor monetari veu indicis incipients d'una certa “estabilització” de l'economia. Així ho va assegurar ahir el president del BCE, Mario Draghi, que de tota manera va reconèixer que “el PIB real de l'eurozona serà encara molt dèbil” en el quart trimestre (les dades encara no són oficials) i que la recuperació que s'espera al llarg d'aquest any serà “molt gradual” i subjecta a “moltes incerteses”. Sobretot perquè encara hi ha moltes incògnites planant a l'aire, el banquer italià aposta ara com ara per no moure fitxa. També ho fa perquè creu que els preus encara es mantindran bona part de l'any per sobre de l'objectiu del 2%. A finals del 2012, però, segons va avançar, espera que se situïn per sota.
Finançament més fàcil
Per injectar liquiditat al sistema, el BCE també va aprovar ahir canvis que afectaran set bancs centrals, entre els quals hi ha el Banc d'Espanya. Dragui i el seu equip els permetran ampliar el ventall de garanties que demanen als seus clients les entitats financeres que es volen beneficiar de les operacions de crèdit de l'eurosistema. La decisió es va prendre per “àmplia majoria”, però no per unanimitat, perquè, com va reconèixer Draghi, implica “més risc”.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.