La Generalitat ha comunicat aquest divendres als sindicats de la Funció Pública que aquest any se'ls aplicarà als funcionaris una reducció del sou del 3 per cent i els ha avançat que podrien haver noves rebaixes més endavant.
Aquesta reducció salarial es durà a terme en la nòmina del mes de juny com a norma general, encara que alguns col·lectius, com els docents i els funcionaris de presons, podrien aplicar-la en un altre moment de l'any, segons que han informat els tres sindicats representats a la taula general de la funció publica, CCOO, UGT i IAC.
Un dels col·lectius més afectats és el dels interins que veuran com aquest tres per cent se suma a la rebaixa que ja se'ls aplica de jornada i sou d'un 15 per cent.
Els sindicats calculen que la reducció real dels salaris dels treballadors públics serà d'un mínim d'un 7%, sumant l'eliminació dels complements econòmics que preveu la llei d'acompanyament dels pressupostos catalans per al 2012, pendent d'aprovar al Parlament.

































Comentaris
La disminució del sector públic, via retallades de sous, no contractació ó comiat d'interins, és imparable. Ja no és si convé ó no convé, sinó que no hi ha ni un punyetero duro.
El senyor Mas està demanant una bomba a crits al palauet. Sí hi ha duros, però només per algunes coses; per altres no.
Volem eleccions ara.
Si fessin això entendriem i acceptariem les retallades com a mal passatger, però resulta que fan tot el contrari.
Això no hi ha qui ho aguanti.
Quants 3% hi caben en el 16% de dèficit fiscal exterior de Catalunya?
No m'agrada que baixen, encara més el sou, però recordo que durant el Trispartit el PIB català augmentà un 6,8 %, però la despesa pública en sanitat ho féu en un 23 %. D'algun lloc han de sortir els diners per pagar la disbauxa del PSOE, ERC i IC al govern, que tapi el forat de 8.000 M € de deute i les retallades de 3.000 M €. Ara bé, ací també hi ha responsabilitat de quasi tot l'arc parlamentari i de la mateixa societat catalana, que regala 20.000 M € a Espanya cada any, diners que incrementarien un 33 % el pressupost de Generalitat, liquidarien les retallades i encara ens en sobraria per fer una despesa per habitant com la d'Holanda, Suècia o Alemanya. Però els partit polític encara volen que els catalans siguem esclaus d'Espanya, que regalem 3.000 € habitant/any, és a dir que paguem com a suec (màxim 56% d'IRPF), però amb serveis grecs (RENFE per exemple). Cal plantejar-nos si volem seguir essent una colònia o aspirem a ser ciutadans lliures.
En moments així, això de la solidaritat que sembla indiscutible per l'estat és un autèntic drama pels Catalunya, voldria veure retallades més fortes allà on arriben els diners catalans.
A cap govern li agrada retallar, ni a cap família li agrada rettalar. D'acord que és un oxigen necessari pel malalt però ja volem veure un tractament efectiu !! Els bancs no tenen escrúpols per un cop salvats guardar la roba, i els polítics haurien de tenir la valentia de participar en un aixecament progressiu de l'economia.
Jo soc autònom, retallat total i no surto a tallar el trànsit del carrer perquè no em farien cas.
No hi ha diners !!! així de senzill !!
És un emprenyador tractament de xoc, no és desmantellar res ni terrorisme ni voluntat de res més que de salvar-se just per poder tornar a respirar el més aviat possible !!!
Criticable ? sí però jo ho he fet a casa de forma semblant i molts ho estem fent per força. O no?
vaga general d'una vegada!!!
que treballin ells i les seves dietes!!
M'agradaria que deixéssiu de parlar de "funcionaris" i comencéssiu a dir "treballadors públics". No és un eufemisme: molts NO som funcionaris: tenim contractes a temps parcial, d'obra i servei, d'interinatge, etc. Per tant res de jornada sencera, o contracte indefinit. L'administració catalana maltracta als seus treballadors, cada dia més!
Per què el govern dels millors (millor per a ells clar) no fa un viatge a Andalucia i que els expiliquin com s'ho fan per no fer retallades?
Quina desgracia els catalans...el propi govern ens esclafa
I amb alegria ...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
El lema del govern és cert: és el "Govern dels Millors... Retalladors" que hi ha sota la capa del cel. Tot el món ens enveja per la seva eficiència.
Moltes critiques per les retallades,doncs a ningú ens agraden,jo a casa meva també les he tingut que fer,i tampoc ens ha agradat la mesura,i jo vos prego que qui de vosaltres no heu tingut necessitat de fer-les que ho explique publica-ment,potser sereu capaços de donar la solució i de segur que el govern de la Generalitat vos estarà mes que agraïda.
Tenim un Govern que actua semblantment al que fan els delinqüents. Però ells són el present i nosaltres el futur.
Algun dia els empresonarem.
Aquesta nova retallada servirà per subvencionar a la Corona del país veí perquè en tinguis "para sus gastitos".
I mira que se n'ha de ser de gilipolles per voler continuar dins d'Espanya !!!!
Sir. Artur Mas.
Suck my cock.
Ni govern dels millors ni governs d'esquerres.
Toca vaga indefinida. Sí, sí: IN-DE-FI-NI-DA. Com ho sentiu. Escoles tancades. CAPs amb serveis mínims. Transport públic, igual. I, els que no tenen dret a la vaga, com els cossos policials, a fer vaga de zel, també IN-DE-FI-NI-DA. Res de vagues generals d'un dia que no duen enlloc. Vaga funcionarial IN-DE-FI-NI-DA. Un petit sacrifici en les nostres nòmines i un gran pas endavant per deixar de ser el cap de turc de l'economia d'aquest país. I, de passada, fer veure a tothom que sense serveis públics no funciona RES. Vaga funcionarial IN-DE-FI-NI-DA i claudiquen en una setmana. Garantit.
Aquell que demana una solució per no haver de retallar no s'ha enterat encara que si ens quedéssim tots els diners que produïm -diners que van a parar a Madrid- no solament no hauríem de retallar res sinó que viuríem com els sàtrapes de la capital de l'Imperi, que els hi sobren diners -mils de milions d'euros- per fer obres faraòniques i inútils.
S´ha dit moltes vegades, no hi ha diners, i es veritat. Però ens hi tenim de conformar quan veiem com cada any regalem 22.000 M€ a una espanya que no ens vol?, bé si que ens vol però sols per esprémer la teta catalana. Els que hagin vist l´anunci electoral del psoe andaluç, ha vist la realitat d´espanya. I NO entenc, repeteixo, NO entenc, com els nostres polítics, alies CyU, pot estar veient-ho i a la vegada ignorant o mirant cap a un altra costat. Es volen entendre amb espanya. Quina utopía. Tots sabem que es impossible, el temps ja ha passat i ens ha donat la raó. Siguem valents, per el nostre País, per Catalunya. Senyor President, no es conformi en regentar una colònia espanyola, sigui el President d´un País que es Catalunya. INDEPENDÈNCIA JA.
VISCA CATALUNYA LLIURE
RAFEL,si lo que dius va per jo,te de dir que si que se que ho solucionaríem en no deixar que ens roben els diners que la puta espajna ens roba,però lo llastimós del cas es que per el moment non tenim d'altra que deixar que continuen en el seu expoli envers Catalunya ,per tant ment-res no puguem gaudir de la tant volguda independència,doncs si! Necessitem solucions ! Així que ben rebudes seran les que es puguin donar.
1 2
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.