Economia

El consum d'aigua mineral baixa un 12% per la crisi

La mitjana es redueix de 154 a 136 litres per persona, segons un estudi de Vichy Catalán

L'empresa líder del mercat d'aigües minerals amb gas es vol diversificar per tornar a créixer

Vichy Catalán, empresa embotelladora d'aigües minerals amb gas i sense i de marques de sucs naturals i nèctars Lambda, al marge d'altres negocis relacionats amb el sector de la salut, com ara l'hotel balneari Vichy Catalán i el Meliá Golf Vichy Catalán de Caldes de Malavella, perdrà facturació per quart any consecutiu a conseqüència de la crisi, segons va reconèixer el conseller delegat del grup Vichy Catalán, Joan Renart, en una entrevista concedida a l'ACN.

Els resultats de facturació del 2011 seran inferiors als del 2010 a causa bàsicament de la crisi econòmica, que afecta de manera directa el consum intern i els sectors empresarials, condicionats directament per l'estat d'ànim del consumidor. Segons un estudi estadístic, a causa de la crisi el consum d'aigua mineral ha caigut un 12% a l'Estat espanyol des del 2008. Aquell any cada persona per terme mitjà va consumir 154 litres d'aigua mineral, mentre que dos anys després el consum ha baixat fins als 136 litres de mitjana per persona. Malgrat la caiguda del volum de vendes, Vichy Catalán continua liderant el mercat d'aigües minerals amb gas, amb una quota de mercat del 35% gràcies a les vendes de Vichy Catalán, Malavella, Mondaris i Monte Pinos. El grup Vichy Catalán embotella també marques d'aigua mineral sense gas com ara Font d'Or, Font del Regàs i Les Creus. El conseller delegat ha anunciat que el 2011 ha estat un any pitjor que l'anterior, en què es van facturar 118 milions d'euros, les inversions van pujar a vuit milions i els beneficis més amortitzacions van ser de 8,9 milions d'euros. Les vendes van ser en un 95% a l'Estat espanyol i el 5% restant a l'estranger. Joan Renart preveu un 2012 dur i difícil, però amb la voluntat de diversificar l'oferta i invertir en alguna adquisició si es presenta l'oportunitat.

LA XIFRA

118
milions
va facturar el grup el 2010. S'ha anunciat que el 2011 ha estat encara pitjor i que la facturació serà menor.

L'interès frustrat per Cacaolat

El conseller delegat del grup creu que la pèrdua del concurs per adquirir Cacaolat, al qual aspirava Vichy, no és un punt final del procés de diversificació, sinó una experiència enriquidora per afrontar un creixement. “Tot i no haver guanyat el concurs, la feina feta per aspirar a la marca de batuts ens servirà per guanyar coneixements. El nostre interès per la marca, no va començar quan Cacaolat va presentar concurs de creditors. Ja feia temps que se n'havia parlat a casa nostra perquè teníem coneixement de les possibles sinergies que es podien generar”, explica Joan Renart. La diversificació de productes no s'acaba amb Cacaolat, sinó que forma part de l'estratègia del grup. Vichy vol créixer en el sector de l'aigua mineral, però buscant complements, i Cacaolat ho era, perquè es tractava de xocolata i llet, productes saludables i nutritius que coincidien amb el perímetre de Vichy.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.