Economia

“Si busques una petita Las Vegas, tens Lloret”

En el primer any hi van passar 200.000 persones

Vol portar a Lloret de Mar més turisme internacional de qualitat i inversors que hi facin llargues estades

UNA APOSTA D'INTEGRACIÓ DE JOCS DIVERSOS
Gianfranco Scordato a la immensa i espectacular sala de jocs del Gran Casino Costa Brava, una sala que va redefinir i remodelar totalment després del seu nomenament com a director general i que integra els jocs tradicionals del casino amb les màquines i les sales de pòquer.
Cada mes millora els resultats del mes de l'any anterior. La nostra aposta és per a 365 dies a l'any no només per a dos mesos
El pòquer mou molta gent i és un turisme que suma, que no competeix. Un torneig va deixar dues mil nits d'hotel i milers d'àpats

Gianfranco Scordato va ser nomenat director general del Gran Casino Costa Brava de Lloret de Mar el setembre del 2010, dos mesos després que s'inaugurés. Tot i la seva joventut té un ampli currículum ja que ha treballat des dels anys noranta, a Itàlia, en el món del joc i dels casinos. Va ser gerent i CEO (chief executive officer) del casino de Campione, a Lugano (Suïssa), i CEO i director general del casino de Portomaso, a Malta. Després que la seva empresa invertís més de 53 milions d'euros a la instal·lació, al costat del Gran Hotel Monterrey, s'ha plantejat situar el Gran Casino Costa Brava com un casino de referència a Europa i al món. De moment, tot i que la crisi econòmica afecta també el món del joc i dels negocis, creu que estan en línia ascendent i que aviat consolidaran l'oferta del Gran Casino Costa Brava com una referència mundial per als aficionats al pòquer i per a trobades socials, econòmiques i culturals d'alt nivell en un entorn privilegiat.

Com funciona el casino?

El Gran Casino Costa Brava va obrir les portes en una època complicada, en un entorn econòmic complex, però estem trobant el nostre camí. El primer any de vida ha estat de redefinició d'espais, de reorganització del gran saló, de trobar el punt just al tema de l'hostaleria, a les màquines de joc i a l'espai dedicat al pòquer, pel qual hem fet una aposta important. Ara, després de tot això, ja tenim una estratègia més concreta de màrqueting per adreçar-nos als nostres clients potencials, que són molts i variats.

I quin és el públic al qual s'adreça el Gran Casino?

No es pot parlar d'un client tipus. No és una clientela estereotipada de pel·lícula de James Bond, que havia estat una clientela de casino i que va desapareixent. L'oferta d'un casino és un aglomerat d'oci, de diversió, i no només està destinada al joc pur i dur. La nostra oferta per atraure el client és també gastronòmica, d'espectacles, d'entreteniment i, per tant, s'ha obert a la massificació, sobretot amb la incorporació del pòquer, que permet el somni americà de que qualsevol jugador: encara que sigui molt jove, pot seure a la taula amb els grans campions. Això, unit al fet que estem en un lloc de destinació turística obre aquests tornejos a una gran quantitat de jugadors de diversa condició social, demogràfica i econòmica. El nostre client és divers i no és tan diferent al que pot anar a un estadi per veure un partit de futbol en directe.

Ja no es busca només el client de gran potencial econòmic, vestit amb esmòquing?

Es busca. També es busca, però no ens podem permetre ser monotemàtics. Aquest client el tenim i ens interessa, però no en fem prou, sobretot en un casino tan gran com el de Lloret de Mar. Necessitem milers i milers de clients al llarg de l'any, cada dia de cada dia, desestacionalitzats, i només amb aquest client que vostè defineix, no n'hi hauria prou. Els necessitem a tots i per això els busquem. N'hi ha que vénen només per el joc, però molts vénen per l'oferta gastronòmica, els espectacles, les trobades...; n'hi ha que busquen jugar a les màquines, d'altres, als jocs clàssics de casino i d'altres, al pòquer. Els necessitem tots. I també necessitem clients de nivell molt alt, en combinació amb l'oferta de complex turístic complementària que tenim amb el Gran Hotel Monterrey. En aquest sentit, estem oberts a un gran públic, una mica com els grans casinos nord-americans.

Després d'un any i mig estan al nivell que esperaven?

No, certament no és ben bé el que s'havia previst. Estem lleugerament per sota del que s'havia planificat. Ningú no s'esperava que la crisi econòmica fos tan llarga i profunda. Però el cert és que encara estem en un període de rodatge i no hem explotat les nostres potencialitats. Cal no oblidar que s'han invertit més de 53 milions d'euros i l'entorn, quan es va planificar, era radicalment diferent des del punt de vista econòmic. Ara, estem treballant molt bé i estem molt satisfets i il·lusionats perquè el que sí podem dir és que cada mes creixem en comparació a l'any passat. Necessitem un volum de negoci molt més important, no per competir amb l'entorn més primari, sinó que tenim una ambició internacional i el que volem és portar molta gent de fora a Lloret de Mas. El paper del Gran Casino és viure de la gent de fora però sense renunciar a la gent que ja ve de vacances a Lloret de Mar i a la Costa Brava sud, i fins i tot el públic català i espanyol. Però hem de prioritzar l'entorn internacional perquè, malgrat la crisi, hem d'aprofitar per portar al territori gent interessada a fer inversions personals i econòmiques.

Quanta gent va passar pel Gran Casino el primer any?

Insisteixo que cada mes millora el mes de l'any anterior i això és bàsic. Es pot dir que el primer any d'obertura van passar més de 200.000 persones pel casino; en necessitem més, però no són poques. La nostra aposta en l'entorn de Lloret i de la Costa Brava és marcar una diferència, aconseguir tenir gent durant tot l'any i no només durant la temporada turística. 200.000 persones són molta gent i, de fet, només els grans casinos de grans ciutat tenen xifres que s'hi poden comparar. Cal pensar que l'hivern és molt dur a la costa, però el nostre compromís és un compromís de 365 dies a l'any. Nosaltres obrim tots els dies de l'any i la nostra empresa està aquí per aconseguir aquesta desestacionalització. No és un casino només per a dos mesos: tenim una presència contínua i constant. Si ho fem així ens funcionarà, perquè el que fem és portar gent a Lloret en temporada que no està considerada alta. Després d'un any i mig la gent ho comença a saber i sap que si ve ens trobarà a nosaltres per servir-lo. El nostre edifici és fantàstic, s'ha obert el Teatre Municipal al costat i estem modificant tota una àrea perquè no estigui només destinada al turisme tal com l'entenem d'estiu, sinó que sigui complementari. Que cada vegada en vingui més i millor.

Treballen amb l'Ajuntament, amb el Patronat de Turisme?

Sens dubte treballem de la mà de l'Ajuntament, Convention Bureau, Lloret Turisme i altres institucions amb la voluntat de fer una aposta per portar turisme de qualitat. A Lloret hi ha turisme que és de sol, platja i discoteca i està bé que hi sigui, però també hi ha hotels i restaurants de gran qualitat. De fet, si vols trobar una petita Las Vegas, el millor lloc per buscar-la és en aquest racó de la Costa Brava. El nostre és un casino molt obert, amb una gran sala en què pots trobar totes les modalitats. No es troben en compartiments estancs sinó que estan incorporats en un gran espai, en un ambient diferent del dels casinos convencionals, sense perdre ni un gram de glamur. També és cert que estem en un lloc de vacances i no forcem una etiqueta estricta. Som un casino obert.

Quan va arribar va fer una aposta pel pòquer. Com funciona?

Bé, bé. L'any passat vam portar molta gent amb el pòquer. Cal tenir en compte que és un turisme que suma, que no competeix. Vull dir que ve pel pòquer i no vindria si no fos per aquestes partides de chili pòquer. Fa poc, per exemple, van venir 500 persones durant quatre dies i quatre nits. Van ser 2.000 nits d'hotel, milers i milers d'àpats, trucades de telèfon, visites per la zona, taxis... I tot això no és turisme que li traiem a un altre complex turístic. No vindrien, vénen perquè organitzem aquestes partides. És una fórmula diferent que suma turisme, un turisme que si no, no vindria. És gent que arriba i a qui li encanta la ciutat, la zona, però que si ve durant aquesta setmana és per l'oferta del torneig de pòquer. Això multiplica i més perquè porta implícita una publicitat mitjançant internet i blocs que és brutal.

Fa poc s'ha sabut l'interès de Madrid i Catalunya per acollir un macroprojecte de casino, una petita Las Vegas. Es diu que el seu promotor ha demanat unes condicions molt avantatjoses passant pel damunt de la legislació laboral, sanitària, urbanística...

Com a part implicada és increïble que es pugui pensar en una cosa així, amb demanar condicions d'aquesta mena. Nosaltres intentem portar el nostre negoci tan bé com podem, amb el màxim d'èxit possible i buscant els guanys com qualsevol negoci. No sé les possibilitats reals que un projecte d'aquesta mena pugui instal·lar-se aquí o a Madrid, però el que sí puc assegurar és que si tots els canvis a la legislació que es demanen fossin possibles, hi hauria molts operadors europeus, entre els quals nosaltres, que amb la meitat de les condicions que els americans demanen també faríem inversions importantíssimes. Moltíssims empresaris de nivell, europeus, estarien preparats per fer el mateix sense demanar tant.

Seria competència deslleial.

Per a nosaltres seria impossible sobreviure. Ja veurem com evoluciona tot plegat. Hem fet una inversió inicial de 53 milions d'euros i continuem invertint.

Quin és el perfil del seu visitant?

A l'estiu, hi ha una majoria de turistes i també regularment rebem un gran volum de ciutadans francesos per la proximitat amb l'Estat francès.

Que n'espera del futur immediat?

Sabem que aquest any tampoc no serà gens fàcil econòmicament a Europa i a tot el món, perquè així ho indiquen totes les previsions. Continuarem creixent, hem de mantenir la tendència positiva i amb la voluntat de donar-nos a conèixer a més gent. El primer any hem treballat una mica d'amagat, experimentant, fent canvis, i ara aquest any ens toca créixer. Sempre costa fer-ho al començament, però ara hem fet un pas endavant i la gent que ve al casino, hi torna. Ara una de les coses que fem és treballar moltíssim el mercat rus, un mercat important, d'un gran poder adquisitiu. I lliguem l'oferta de joc a l'oferta turística i immobiliària, per captar gent que vulgui repetir visites. En aquest sentit, el visitant rus torna i molts s'hi instal·len en segones i fins i tot primeres residències.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.