Economia

Controlen hotels de Lloret per evitar sobreocupacions

S'han detectat casos en què s'ha allotjat més turistes del compte

Ajuntament i Generalitat han iniciat una campanya per excloure les pràctiques empresarials que menystenen els recursos turístics

La direcció general de Turisme, en col·laboració amb l'Ajuntament de Lloret de Mar, ha iniciat una campanya per evitar possibles casos de sobreocupació en hotels de la localitat durant la Setmana Santa. Segons van explicar ahir des de la Generalitat, s'ha detectat que alguns hotels que treballen amb agències majoristes de viatges europees fan ofertes d'estades molt econòmiques perquè allotgen per sobre de l'ocupació que té l'establiment. És per això que s'ha requerit a una trentena d'establiments que facilitin a la direcció general de Turisme la relació de reserves que tenen per Setmana Santa per tal de comparar aquestes dades amb la capacitat real de l'hotel. La campanya també es farà al llarg de la temporada alta dels mesos d'estiu.

El consistori també ha detectat que alguns establiments, “tot i que són casos molt aïllats”, ofereixen habitacions quàdruples a través d'internet, malgrat que les habitacions per a quatre persones només estan permeses per a famílies amb nens, però no per a públic jove.

La campanya s'ha posat en marxa després dels aldarulls de l'estiu passat. El consistori i la Generalitat han establert diverses línies de treball per detectar irregularitats que puguin generar problemes a la localitat turística. De fet, la campanya no s'ha pensat només per a Lloret, sinó per a tot Catalunya. “La finalitat és fomentar la qualitat turística a Catalunya, i té per objecte el control, la vigilància i l'exclusió de certes pràctiques empresarials i comportaments que menystinguin la imatge de la destinació turística catalana i els seus recursos”, expliquen des de la Generalitat.

Avís a operadors

La direcció general de Turisme i la direcció general de Salut Pública han instat una vintena d'operadors turístics alemanys, francesos i britànics a rectificar la promoció i publicitat que fan a través dels seus webs de productes i serveis turístics de Catalunya, entre els quals també figura Lloret. El govern vol eliminar les promocions i ofertes relacionades amb el consum d'alcohol als establiments turístics i les que fomenten actuacions incíviques als espais públics. La directora general de Turisme, Marian Muro, va afirmar en aquest sentit: “Des de les direccions generals de Turisme i de Salut Pública hem recordat a les agències de viatges que la llei de turisme prohibeix aquest tipus de publicitat i els hem dit que, si no rectifiquen, es prendran mesures per tal que siguin sancionats.”

LES FRASES

La campanya de protecció de recursos turístics és per a tot Catalunya i fomenta la qualitat turística
S'ha instat una vintena d'operadors a retirar les webs on fan ofertes relacionades amb el consum d'alcohol
La llei prohibeix fomentar l'alcohol i les actuacions incíviques, i si no rectifiquen, els sancionarem
Marian Muro
Directora general de Turisme
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.