Empreses

Informàtica per fer més eficient la gestió d'hotels

L'empresa de serveis informàtics Efimàtica organitza unes jornades gratuïtes a Lloret de Mar sobre optimització de costos i estratègies de comunicació

Obehotel és un motor de reserves d'Efimàtica implantat en 200 hotels
El primer a les xarxes socials és que parlin de tu. El segon, treure'n rendiment

L'empresa gironina de serveis informàtics Efimàtica ha organitzat la jornada de conferències Optimitza, comunica i ven més, que se celebrarà el 25 d'abril a l'Evenia Olympic ResorLloret de Mar. Les conferències són gratuïtes, van dirigides a professionals gironins del món de l'hostaleria i tractaran sobre estratègies i solucions enfocades en l'optimització i l'estalvi en els costos de gestió d'un hotel.

Eloi Fàbrega, director d'Efimàtica, espera que assisteixin a la jornada entre 50 i 100 professionals del sector hoteler, “un dels que més venen on line però que en la resta de processos encara hi ha molt camp per córrer en la implementació d'aplicacions que milloren la gestió de l'activitat i els serveis”. Per exemple, quasi tots els hotels tenen lloc web, però en molts no s'hi pot fer la reserva.

En aquest sentit, una de les ponències estarà dedicada a l'increment de les vendes directes per web a través d'Obehotel, un producte propi d'Efimàtica i que està implantat en 200 hotels. És un web amb motor de reserves que es diferencia pel fet que permet gestionar paquets de serveis i s'integra als portals de reserves. “Un hotel no pot competir amb els gegants de reserves, però amb un bon web propi pot augmentar la part del pastís fent reserves directament i estalviant-se pagar les comissions corresponents", diu Fàbrega.

En l'àmbit de la gestió del personal, l'empresa Coprava explicarà les aplicacions que faciliten organitzar els torns de treball en funció de les necessitats del servei, de manera que en una empresa de 80-100 persones s'estalvia un 50% del temps d'organització i les despeses de personal es redueixen un 3%. En l'àmbit de la gestió general de l'hotel, es parlarà de Sihot PMS, un sistema de gestió d'hotels de l'empresa alemanya Gubse compost per 16 mòduls que poden utilitzar-se en funció de les necessitats que plantegi cada establiment, permetent individualitzar al màxim la base de dades per a cada client.

Pel que fa a l'aprofitament de les xarxes socials, El Giroscopi, el servei de consultoria estratègica de l'Assessoria Codina, participarà en la jornada amb una xerrada sobre les estratègies centrades en les oportunitats i reptes específics del sector turístic. “A Facebook, a Twitter... en primer lloc es tracta d'aconseguir que parlin de tu, i en segon, de com treure'n rendiment”, explica el director d'Efimàtica. Lligat amb això, hi haurà una altra xerrada sobre l'optimització de la reputació en línia, en la qual es parlarà de Review Pro, una eina que rastreja milers de fonts, incloent més de 90 de les principals agències de viatge en línia i web d'opinió, localitza en temps real mencions a Twitter i Facebook i alerta sobre totes les noves opinions en línia perquè els responsables de l'hotel puguin donar una resposta ràpida si són negatives.

Efimàtica té com a clients una vintena d'empreses, la principal de les quals és la cadena hotelera Medplaya, i en el sector turístic ha creat planes web com la del sector hoteler de Torremolinos i les de dues agències de viatge en línia. També n'ha fet d'altres sectors, com ara assessoria d'empresa, clínica dental, botigues en línia i productes artesans.

A més de la creació de planes web, aquesta empresa gironina fa aplicacions per a mòbils, dóna suport informàtic i elabora projectes SAP i de Business Intelligence, amb eines de reporting, anàlisi multidimensional i quadres de comandament. “Cada vegada és més difícil gestionar la creixent quantitat de dades que es generen a l'entorn de l'empresa –departaments, productes, clients, proveïdors...- i les eines de Business Intelligence permeten accedir a la informació clau, presentada de manera intuïtiva i rellevant", assenyala Eloi Fàbrega.

“T'ajudem a recuperar les importants inversions d'aquest tipus de projectes, i ho fem des de Girona”, diu, en referència als SAP, la publicitat d'Efimàtica. Fàbrega diu que “cal convèncer el client que no cal anar a Barcelona a encarregar un gran projecte”.
Facturació
0,4 M€
Treballadors
12
Any de fundació
2010
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.