Economia

Internet, un gran negoci per al sector turístic

Recomanen utilitzar les xarxes socials per promocionar-se

Les xarxes socials són una gran oportunitat per al sector turístic però cal saber-les utilitzar, segons va assegurar ahir Anna Codina, d'El Giroscopi, la consultoria estratègica de l'Assessoria Codina, en el decurs d'una jornada organitzada per l'empresa Efimàtica que es va fer a Lloret per promoure la tecnologia en el sector hoteler.

Segons Codina, només Facebook disposa de setze milions d'usuaris a l'Estat espanyol, el 51,1% dels qual tenen entre 18 i 34 anys i el 23,5% entre 35 i 44. Però aquesta xifra es dispara si es miren els usuaris que té aquesta xarxa social al Regne Unit, ja que segons Codina té trenta milions de seguidors.

Però no només Facebook creix, sinó que hi ha altres xarxes socials que també ho fan i que són importants per al sector, com és el cas de Twitter o Pinterest, que en pocs mesos s'ha situat en el tercer lloc de les xarxes socials més utilitzades del món.

És per tot això que, segons Codina, el sector turístic hi té una oportunitat de negoci si se sap vendre, “perquè les xarxes socials poden potenciar l'experiència del consumidor al llarg de tot el procés del viatge i acaben sent prescriptors del sector”. Entre els consells que va donar Codina hi ha el d'utilitzar les xarxes socials com a canal de màrqueting per a ofertes exclusives, construir relacions amb els clients, generar i trobar contingut que mereixi la pena compartir i associar-se amb altres aliats o marques que completin l'oferta de l'establiment.

La jornada d'ahir, titulada Optimitza, comunica i ven més. La tecnologia al servei del sector turístic, anava dirigida a professionals del món de l'hostaleria de la demarcació de Girona. L'objectiu, segons va dir el director d'Efimàtica, Eloi Fàbrega, era donar a les empreses hoteleres noves eines i serveis que poden ajudar a optimitzar i reduir costos en la gestió del seu establiment o la seva cadena hotelera i augmentar els ingressos.

Efimàtica es va crear ara fa dos anys a Girona i ahir van presentar un nou motor de reserves per potenciar les vendes a través del web del mateix hotel. En aquests moments, el servei està implantat en més de dos-cents hotels.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.