Empreses

L'art de fer rocòdroms

Tres emprenedors de Blanes dissenyen i produeixen preses per practicar l'escalada

L'empresa estudia llançar una línia pròpia de roba i calçat per a l'escalada

“Ens prenien per bojos”, diu Jordi del Pozo per definir com es percebia l'escalada fa 10 anys, quan ell i els seus dos socis, Jordi Salas i Joaquim Coll, van començar la seva afició de grimpar parets amunt. Avui dia, però, l'escalada ja no és una raresa sinó just al contrari: viu un boom i cada cop són més els que practiquen aquest esport d'aventura, que requereix un entrenament previ que sovint es fa als rocòdroms. Amb vista a aquest canvi de tendència i aprofitant el seu coneixement en el camp, fa cinc anys que aquests tres emprenedors van muntar l'empresa Dark Arrow Climbing, que es dedica al disseny i la producció de preses d'escalada per a rocòdroms.

Amb seu a Blanes, Dark Arrow Climbing fabrica més de 350 models diferents de preses i s'ha consolidat en el sector com una de les marques de referència perquè ofereix un producte que combina “disseny, innovació i qualitat”, explica Jordi del Pozo, que s'encarrega de la part tècnica de la companyia. “Vam ser la primera firma que va incorporar un logo en 3D i a doble color a les preses, cosa que va donar molt de nom a la nostra marca i ens va convertir en un referent nacional”, comenta Del Pozo. “Vam marcar tendència”, hi afegeix el director comercial de la firma, Joaquim Coll. Dark Arrow Climbing fabrica les preses en una nau industrial de 500 m² a Blanes i els tres socis s'encarreguen manualment de tot el procés productiu.

El que diferencia el seu producte de la competència -hi ha unes quatre empreses més a escala espanyola que també fabriquen preses- és precisament el disseny i la innovació que apliquen a les peces que després conformaran un rocòdrom. “Els escaladors entrenen al rocòdrom fins a vuit hores al dia i no pot ser que després d'una hora els facin mal els dits”, explica Del Pozo, que hi afegeix que una bona presa “no pot ser lesiva”. Amb aquesta filosofia, Dark Arrow Climbing innova perquè les preses que fabrica tinguin molta adherència sense ser abrasives, utilitzen materials que no pesen gaire però que mantenen la duresa i que ofereixen un disseny estètic però també funcional. “Coneixem molt el món de l'escalada i sabem el que funciona i el que no”, continua Del Pozo, que actualment treballa en el disseny de 100 models nous de preses. Una particularitat tècnica que també els diferencia de la competència és que Drak Arrow és l'única firma que ha homogeneïtzat la mida de cargol Allen que permet collar totes les seves preses a les parets. “Tenim un mateix cargol per a qualsevol disseny de presa i això és mol pràctic per als propietaris de rocòdroms”, puntualitza Coll.

L'empresa, que factura cap a 250.000 euros l'any, té un mercat majoritàriament nacional amb 140 clients fixos -sobretot botiga especialitzada-, però també exporta regularment a països com Itàlia, Alemanya, Noruega i Dubai. “Ens funciona molt el boca-orella i ens preocupem molt d'assessorar bé els nostres clients. Les fitxes tècniques dels producte són molt detallades i completes”, afirma Coll.

CONSOLIDACIÓ.

A més de fabricar preses amb marca pròpia, Dark Arrow Climbing és la representant a l'Estat espanyol de les marques nord-americanes especialitzades en material d'escalada Evolv -calçat- i Metolius -arnesos i mosquetons-. També representa la marca de roba polonesa Prorock i estan mirant de portar altres productes, com ulleres de sol específiques per practicar l'escalada. “Escollim sempre primeres marques”, subratlla Coll, “perquè no ens podem permetre cometre gaire errors”. Fins ara, Dark Arrow Climbing fabricava per altres marques però fa un any que només fan preses amb la seva firma. Amb vista al futur, l'empresa té al cap dissenyar i fabricar altres productes relacionats amb l'escalada, com una línia de roba i de calçat, però n'estan ultimant els detalls i volen veure com evoluciona la situació econòmica per tirar-ho endavant. “Fa un any que donem voltes a dissenyar productes nous, però ho materialitzarem quan veiem més alegria i tranquil·litat entre els nostres clients”, assegura Coll. “Cada any creixem i augmentem quota de mercat. Creiem que mantindrem el ritme i continuarem la nostra filosofia de superespecialització”, conclou el soci.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a