Economia

Catalunya, a la carretera

Desenes de camions i autocars mostraran imatges d'indrets turístics catalans per les carreteres de l'Estat espanyol i Europa

El pressupost de la campanya s'ha reduït un 82% i surt pràcticament gratis a la Generalitat

Els autònoms i
les empreses que vulguin s'hi poden adherir gratis

Donar a conèixer Catalunya com a destinació turística. I, com que els temps són difícils, s'han de buscar campanyes que amb un cost baix tinguin un impacte alt. Per això, s'ha posat en marxa una iniciativa –que de fet fa anys ja es va aplicar d'una manera similar– consistent a fer rodar per les carreteres europees i de l'Estat espanyol imatges d'indrets turístics catalans. La manera més senzilla és aprofitar el continu trànsit de camions i autobusos que diàriament volten l'espai europeu i col·locar-los una imatge a la part posterior. Amb un cost de 800.000 euros, el pressupost ha estat retallat en un 82% respecte a la despesa de l'any 2010. Pel govern, això ha estat possible per un “esforç d'enginy i creativitat” que permet aconseguir el màxim rendiment “de cada euro” invertit en promoció turística. Així ho va manifestar el conseller d'Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena.

Amb aquesta filosofia, aquest any s'han substituït les campanyes televisives ordinàries per la figura dels “ambaixadors sobre rodes”, com va anomenar Mena aquesta iniciativa publicoprivada. De moment, la iniciativa disposa d'una primera flota de prop d'una trentena de camions tràilers d'una empresa de logística que recorreran 250.000 quilòmetres al mes fins a finals d'any per França, Itàlia, Alemanya, el Regne Unit, Bèlgica, els Països Baixos, Suïssa, Portugal, Àustria i l'Estat espanyol.

La voluntat de la Generalitat, però, és que aquest acord es faci extensible a qualsevol empresa o autònom de transport que, de manera desinteressada, s'hi vulgui adherir. I és que la campanya, titulada Catalunya, m'agrada compartir, pràcticament resulta gratuïta per al govern, ja que l'Agència Catalana de Turisme (ACT) només ha de cobrir la publicitat de la part posterior dels vehicles amb les imatges i l'idioma que el seu propietari tria.

En aquest sentit, Marian Muro, directora general de Turisme, va explicar que per facilitar l'adhesió dels transportistes a la campanya, que té el suport dels patronats de turisme de les quatre demarcacions, l'ACT ofereix la col·locació de les imatges als vehicles en diversos tallers del territori.

Aprofitar els Jocs

Una aposta important és aprofitar la celebració dels Jocs Olímpics que començaran les pròximes setmanes a Londres com a fórmula de promoció del territori català. Així, la campanya es complementarà amb una promoció específica de Catalunya com a destinació turística a través del canal de televisió europeu Eurosport durant els dies en què se celebrin els Jocs, amb la voluntat d'arribar de manera massiva a l'audiència.

La presentació de la campanya de turisme va coincidir ahir amb l'últim dia del Buy Catalunya, una jornada que organitza cada dos anys l'ACT per oferir als empresaris catalans la possibilitat d'establir contactes comercials. Aquest cop, la cita ha aplegat durant una setmana uns 170 operadors turístics, als quals s'han donat a conèixer les diferents ofertes turístiques de Catalunya.

Aprofitar el recurs de la xarxa

L'altra pota de la campanya turística d'aquest estiu seran les xarxes socials. En aquest sentit, l'ACT ha obert un bloc a internet, magradacompartir.catalunya.com, en què, a més de presentar una variada oferta turística de Catalunya amb agenda setmanal actualitzada, també es recullen entrevistes a famosos amb les seves propostes i recomanacions. El bloc –en català, castellà i anglès– està lligat també a un perfil a Facebook i a Twitter i vídeos al Youtube, amb la voluntat que qualsevol internauta pugui compartir la seva experiència turística a Catalunya. A internet es va estrenar fa dues setmanes la cançó promocional de la campanya, T'espero (a Catalunya), composta per Marc Parrot i interpretada per Beth Rodergas.

El conseller Mena va afegir que es van convidar onze blocaires d'arreu del món a passar una estada d'una setmana a Catalunya per conèixer els seus atractius turístics. L'acció, ha afegit, va suposar la creació de més de 23 milions de llocs web sobre Catalunya, segons les dades que va fer públiques el conseller d'Empresa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.