La junta d'accionistes de Bankia, amb la representació del 59,6% del capital social, ha aprovat aquest divendres el pla de sanejament de l'entitat i ha votat en contra de l'informe de gestió de 2011. Els accionistes han aprovat els comptes anuals de l'exercici de 2011, així com el nomenament dels consellers i la reelecció de Deloitte com a empresa auditora de la societat i el grup.
A proposta dels accionistes minoritaris, s'han plantejat diverses accions de responsabilitat social contra l'anterior i l'actual consell, contra Rodrigo Rato i José Luis Olivas, que han estat rebutjades. Tampoc no s'han aprovat dues propostes de cessament dels administradors.
A la junta han assistit poc més de 3.400 accionistes, que s'han repartit en tres sales per poder seguir la reunió.
Goirigolzarri descarta emprendre accions contra els anteriors directius de Bankia
El president de Bankia, José Luis Goirigolzarri, ha defensat que no disposa d'informació suficient per engegar accions judicials contra l'antiga direcció de l'entitat. Goirigolzarri ha apuntat que caldria que “s'acredités alguna infracció”. “Amb la informació que tenim, ara aquest no és el cas”, ha conclòs. El president de Bankia ha respost d'aquesta manera a les nombroses crítiques expressades durant el torn d'intervenció dels petits accionistes.
La junta tenia demanats més de 100 torns de paraula, al llarg dels quals els accionistes han anat expressat el seu malestar per la gestió de l'antiga direcció en la sortida a borsa de l'entitat. Des d'aleshores, les accions han perdut un 75% del seu valor.
El director d'una oficina de l'entitat ha arribat a demanar “perdó” per haver venut accions als seus clients, i ha manifestat el seu pesar per haver “defraudat” els seus clients a instàncies dels seus superiors.
Molts dels accionistes han demanat al president quina és la seva opinió sobre aquesta gestió i sobre les accions judicials empreses per agrupacions de petits accionistes. Goirigolzarri ha dit que no s'ha rebut “cap comunicació formal” sobre aquestes accions judicials però que si arriben, l'entitat actuarà amb el criteri de col·laboració amb l'autoritat judicial.
El nou responsable de Bankia ha recordat que l'entitat es va adherir al març al codi de bones pràctiques i que des de fa mesos disposa d'un “catàleg de mesures per facilitar el pagament d'hipoteques i deutes dels nostres clients”. Gorigolzarri ha explicat que s'han renegociat 100.000 préstecs en els darrers anys i que en el 85% dels casos s'ha donat una solució definitiva. Igualment, ha afegit que estan estudiant la possibilitat d'aplicar la dació en pagament i que “les situacions de desnonament estan sent residuals”.


































Comentaris
Lladres, estafadors, malversadors de diners públics, prevaricadors... Us mereixeu una revolució obrera amb una vaga general indefinida... Si l`obrer (nosaltres) fem vaga vol dir que no produieix i vol dir que atura en sec el sistema capitalsita. Una VGEI Vaga General Europea i Indefinida és un pedregada al sistema capitalista i per tant una claudicació de genolls total i iabsoluta per part dels qui ens estan retallant els drets, sous i benestar social a base d`aquesta GRAN MENTIDA anomenada CRISIS.. Si ningú produeix el sistema es trenca i de genolls correrien i ens demanarien de genolls que tornéssim a treballar amb totes les garanties i drets que sempre hem gaudit.