L'acabament de les vacances parlamentàries ha portat al Congrés dels Diputats un agre debat sobre la idoneïtat d'emprendre el sanejament de Bankia, una entitat en mans del Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB) que requereix un mínim de 23.000 milions d'euros per a la seva reestructuració.
La duresa de l'oposició contra el govern espanyol en aquest procés ve de la comparació entre el cost per col·locar el banc en una situació d'equilibri financer i la quantia de les retallades socials i pressupostàries per complir amb els compromisos sobre el dèficit públic. El més contundent en la seva intervenció va ser el portaveu econòmic de CiU, Josep Sànchez Llibre, que, recollint la demanda d'una part del sector i de diverses autoritats europees, va proposar la “liquidació ordenada” de Bankia. Al seu parer, aquest seria el sistema més econòmic per a les arques públiques, ja que evitaria una inversió de 23.000 milions com ha demanat el president de l'entitat, José Ignacio Goirigolzarri. Tot i les crítiques, CiU i UPN van ser els únics grups que van donar ahir suport al PP en la convalidació del decret de reforma financera.
“Els diners necessaris per sanejar Bankia representen més de la meitat de la despesa en educació” a l'Estat espanyol, va etzibar en nom del PSOE el diputat i exministre Valeriano Gómez, que va afegir que aquest és “l'error més greu que s'ha comès en la història financera espanyola en els últims 80 anys”. Per Gómez, aquesta decisió ha suposat un “dany irreparable” a la societat perquè ha obligat a demanar el rescat de l'economia espanyola.
“Això fa mal”
En un to crispat, el diputat socialista va acusar el ministre d'Economia, Luis de Guindos, de “posar en menys d'un any el sistema financer a la vora de la fallida”. Un company de partit, el president de la Junta d'Andalusia, José Antonio Griñán, va lamentar que sense la injecció a Bankia les retallades “es podrien haver moderat”. “Aquestes coses fan mal”, va remarcar.
El ministre De Guindos va defensar la idoneïtat de la mesura i va anunciar que les entitats intervingudes pel FROB començaran a rebre fons públics al novembre, un cop la consultora Oliver Wyman faci públics, a finals d'aquest mes, els informes individualitzats sobre necessitat de recapitalització.



































Comentaris
http://www.tv3.cat/videos/4242890/Viabilitat-econ omica-duna-Cata lunya-Independe nt-(Part-2)
Entenedor, amé i tranquilitzador com el professor Xavier Sala i Martin. Feulo correr per favor!.
Demà a Madrid ens mobilitzem per altres coses diferents a fronteres o banderetes
manelet, ets un happy-flower, o les pomes que et menges estan agres ???
Catalonia, the next state of Europe