Economia

ELISABET BLANCH

PROMOTORA DE RES

“Ja s'han fet 700 transaccions amb el RES en set dies”

Què és la moneda RES?
És un projecte que té més de disset anys d'història a Bèlgica i que va començar a Girona l'abril passat amb l'ajut de la Universitat de Girona, que la promou. El RES és una moneda complementària a l'euro que té com a objectiu incentivar el comerç local i que tant beneficia el comerciant com el consumidor.
En què els beneficia?
Al consumidor perquè cada vegada que carrega la targeta amb els RES aconsegueix un 10% de descompte en compres. I al petit comerciant perquè, a més d'incrementar el nombre de vendes, també pot accedir a una línia de crèdit. Està previst que en el primer any el comerciant pot augmentar entre un 3% i un 5% les vendes, i en una època de crisi és una dada a tenir en compte.
Des que s'ha iniciat el projecte, quantes empreses s'hi han adherit?
Tenim unes dues-centes empreses majoritàriament de Girona. Fa poc més d'una setmana que es va començar a obrir mercat a Figueres, però també tenim previst entrar a diferents poblacions de la Costa Brava.
La setmana passada es va començar a repartir la targeta entre els particulars?
Sí, i ja tenim unes quatre-centes targetes venudes amb les quals ja s'han fet 700 transaccions que impliquen més de 10.000 RES gastats (cada RES representa un euro). El consumidor ha acollit la moneda RES molt bé perquè fins ara no existia cap iniciativa que incentivés el comerç local i a la vegada donés diners. Els RES es poden aconseguir a la botiga de Cal Rei de Girona i també a l'hotel Llegendes de Girona.
Quines previsions han fet a curt termini?
En el termini d'una setmana i coincidint amb les Fires de Girona, pensem que haurem repartit unes 3.500 targetes. Estarem en un estand –el 103– i allà repartirem targetes. Les previsions que fem és arribar a repartir unes deu mil targetes fins a Setmana Santa i a partir d'aquell moment anar-nos escampant per Catalunya i també per tot l'Estat espanyol i Andorra.
I els promotors del RES a l'Estat qui són?
Som una cooperativa dirigida pel catedràtic de la UdG Pep Lluís de la Rosa. Com a cooperativa tot el que ingressa ho reinverteix a la xarxa. L'empresa, Social Currencies Management, és una spin-off que va sortir de la Universitat de Girona i que es va constituir el març passat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a