infraestructures
L'empresariat gironí torna a reclamar l'N-II desdoblada
Ha enviat un requeriment al Ministeri de Foment perquè faci marxa enrere i desdobli el tram Tordera-Maçanet de l'N-II
Ja avancen que no descarten anar al contenciós
Les cambres de comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols, conjuntament amb les patronals Pimec i Foeg i el Fòrum Carlemany han enviat un requeriment al Ministeri de Foment perquè faci marxa enrere i desdobli l'N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva. En l'escrit recorden que ja hi havia un projecte per a aquest tram, que data del 2009, i rebutgen que ara l'Estat hagi decidit no executar-lo basant-se en el cost que suposaria cada quilòmetre desdoblat (22,7 milions d'euros). El requeriment, a més, inclou una relació d'una quinzena de carreteres estatals que, tot i tenir menys intensitat de trànsit que l'N-II, ja s'han desdoblat. En el tram gironí de l'N-II hi circulen una mitjana de 21.366 vehicles, dels quals 1.234 són camions.
De moment els empresaris donen tres mesos a l'Estat perquè els respongui –encara que no hi està obligat– i ja avancen que no descarten anar al contenciós, tot i que admeten que seria un procés llarg.
El Ministeri de Foment va tancar la porta a executar aquesta obra a finals de setembre, perquè la considerava excessivament cara. A l'hora de rebutjar-la, l'Estat també es basava en el fet que, més al sud, l'N-II entre Tordera i Montgat s'havia traspassat a las Generalitat, i per això s'oposava a fer els treballs. Com a alternativa proposava connectar la B-40 des de Granollers amb la futura A-2 a Maçanet a través de l'interior.
I mentre s'espera que arribi el desdoblament de l'N-II, els empresaris trametran una carta al Ministeri de Foment reclamant que es bonifiqui el 100% del peatge als camions que utilitzin l'AP-7 com a alternativa a l'N-II. “El sector del transport pateix la crisi i no utilitza l'AP-7 per no haver d'incrementar costos”, va explicar ahir el president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé.