Economia

Torna #Girona10 amb un 40% més de places hoteleres

Les 1.588 places d'allotjament se sortejaran entre totes les peticions

Les inscripcions es poden fer des d'ahir a través d'una pàgina web

Hores després de la presentació, ja hi havia ahir 1.760 inscrits

La campanya de promoció i reivindicació turística, hotelera, comercial i de restauració, batejada amb el nom de #Girona10 i que l'any passat va superar totes les expectatives, torna el darrer cap de setmana d'aquest mes (26 i 27 de gener) a la capital gironina. Un total de 27 establiments, entre hotels, albergs i allotjaments de turisme rural, adherits a l'Associació d'Hostaleria de Girona i Radial, i 52 restaurants agremiats, posen a la venda a un preu de 10 euros per persona un total de 1.588 places d'allotjament i més de 15.000 menús. Es tracta d'un “40% més de places hoteleres totals”, va explicar ahir el president d'aquesta associació, Xavier Nicolazzi, en roda de premsa a l'hotel Melià de Girona, davant un nombrós grup de persones vinculades als sectors implicats.

Més places hoteleres, més menús (2.000 més que l'any passat) i més facilitats per poder inscriure's a la promoció després de les limitacions de l'any passat: des d'ahir mateix fins al 14 de gener a les vuit del vespre, qualsevol persona es pot registrar per al sorteig d'alguna de les places a través del web www. girona10.net. Un cop feta la inscripció, cada interessat rebrà un número que entrarà en el sorteig públic que es farà previsiblement el dia 16 a través de la televisió i internet. Amb una metodologia “més justa i transparent”, l'organització preveu arribar a més gent de Catalunya i la resta del món, així com més fer més ressò de l'esdeveniment. Ahir mateix, quan encara no feia tres hores que s'havia anunciat la posada en servei del web, ja hi havia prop de 500 persones inscrites. I, després de quatre hores en funcionament, la quantitat ja arribava als 1.760 inscrits, segons es feia públic a través d'una piulada.

Impost turístic

El sorteig serà d'una habitació doble en qualsevol dels allotjaments que hi participen de manera aleatòria i en règim de 10 euros per persona, més l'impost turístic, que pot oscil·lar entre els 50 cèntims i els 2,5 euros, segons la situació i tipologia de l'establiment.

Els interessats també poden reservar plaça en restaurants des d'ahir mateix, trucant als establiments o per mitjà de les pàgines webs corresponents, en què se'ls informarà de com participar-hi.

Pel que fa a les novetats d'aquesta edició, que arriba amb “més força i més novetats que l'any passat”, segons el mateix Nicolazzi, hi ha, entre altres, la col·laboració, per primer cop, de vuit locals d'oci nocturn de la ciutat, gràcies a l'acord amb la Fecasarm, gremi de locals d'oci nocturn, que hi participaran oferint dues consumicions, còctel o combinat, a un preu de 10 euros.

La importància de la implicació del sector privat i públic en l'esdeveniment, va ser assenyalada tant pel mateix Nicolazzi com pel director del Patronat de Turisme Girona Costa Brava, Ramon Ramos, i també per l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont. Puigdemont va convidar els gironins a regalar Girona10, perquè “no hi ha cap altre moment que permeti tastar Girona tan profundament”. L'alcalde també va insistir que #Girona10 torna aquest any “molt millor, més ampliada i amb més oferta i més participació”. “Som més al mapa que mai, i això és gràcies a esforços de tots”, hi va afegir, després de recordar que #Girona10, “fa cosa d'un any, va sacsejar el mercat turístic”. “No podia ser que no hi tornéssim”, va concloure.

La participació de l'Ajuntament de la ciutat es concreta, per exemple, en la a programació de dos espectacles culturals al Teatre Municipal de Girona i l'Auditori durant la nit de dissabte, amb la representació de Les Sixters i Le Croupier, respectivament. El consistori gironí organitza també diverses fires pels carrers del Barri Vell, tant dissabte com diumenge, d'antiquaris i brocanters, alimentació artesana i pintura i art. Una altra novetat també és la possibilitat de llogar bicicletes elèctriques a un preu simbòlic de 10 euros. Es tracta de 44 bicicletes disponibles per fer rutes a l'entorn de Girona, pel Gironès i el Pla de l'Estany, gràcies a la col·laboració de la Burricleta.

Pel que fa a les promocions, n'hi haurà d'exclusives per als usuaris que pernoctin en allotjaments #Girona10, identificats amb una polsera blava, com ara gratuïtat en les línies de bus urbanes i les que uneixen amb Salt, descomptes en taxis (10 euros per a trajectes a l'aeroport) i entrada gratuïta a la catedral de Girona i la basílica de Sant Feliu per dissabte, i visites guiades gratuïtes per Girona.

El públic en general també podrà gaudir aquell cap de setmana de diversos descomptes i promocions en botigues del centre de la ciutat, entrada gratuïta als museus i activitats gastronòmiques durant tot el dissabte al mercat del Lleó.

Totes les novetats de la campanya #Girona10, com ara la realització de campanyes solidàries, es poden consultar a la mateixa web, a través de la qual, a més, els visitants poden visualitzar els quatre vídeos promocionals creats per difondre aquesta iniciativa

LA DATA

Tornat el 10, l'anunci més esperat per a molta gent...torna molt millor
Carles Puigdemont
Alcalde de girona

LES FRASES

Sense la implicació del sector privat i públic no es podria fer
Xavier Nicolazzi
PRESIDENT DE L'ASSOCIACIÓ D'HOSTALERIA GIRONA RADIAL
26.01.13
Dissabte
comença el cap de setmana de promoció #Girona10.
És un dels projectes més importants de promoció del nostre paisatge
Ramon Ramos
director del patronat de turisme girona costa brava

Una experiència a emular

L'èxit del Girona10 de l'any passat va servir d'inspiració a altres dues poblacions gironines per dur a terme la seva pròpia activitat promocional uns mesos després. Va ser el cas de Blanes i Sant Feliu de Guíxols. El primer municipi va celebrar el cap de setmana del 8 al 10 de juny del 2012, el Blanes 12, que va tenir un bon balanç i gràcies al qual es va mostrar el potencial turístic d'aquesta població de la Selva. A Sant Feliu de Guíxols també, restaurants i comerços van adherir-se a la iniciativa Guíxols 12 a mitjan juliol, i s'hi van fer ofertes i descomptes relacionats amb aquest número.

El director del Patronat de Turisme de Girona Costa Brava, Ramon Ramos, va recordar ahir que el Girona10 de l'any passat “va donar la volta a l'Estat espanyol” i, segons Nicolazzi, president de l'Associació d'Hostaleria de Girona i Radial, va ser el tercer tema del moment a l'Estat durant un dia i mig, i va copsar l'interès de moltes poblacions de l'àmbit estatal.

Ramos va explicar que, per continuar aquesta línia de promoció i difusió, el Patronat vol portar els millors instagramers a la ciutat, perquè participin en un concurs obert, i que buscaran també els cinc o sis líders d'opinió més importants, tant de Catalunya com de l'Estat, perquè visquin el #Girona10 i puguin explicar les seves sensacions a través dels seus blocs. Per Ramos, el #Girona10 és “un dels projectes més importants de promoció” del territori gironí.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a