Economia

EMPRESES

Fer de mecànic per unes hores

Els tallers presten un nou servei de lloguer de boxs

El client pot dur a terme la reparació i el manteniment del vehicle ell mateix i estalviar en el procés

Suposa un estalvi i la satisfacció personaldels clients per haver-se arreglat el cotxe ells sols

La crisi ha provocat grans pèrdues econòmiques i el tancament de moltes empreses. Tothom s'ha vist afectat per la recessió i el sector automobilístic no n'és cap excepció. De fet, en l'àmbit estatal, l'activitat de la reparació i manteniment de vehicles ha caigut un 6,8% el sis primers mesos de l'any, segons dades de la Federació Espanyola d'Empresaris Professionals d'Automoció (Conepa). Per adaptar-se a l'actual situació econòmica i tirar endavant, molts tallers mecànics estan aplicant el lema “reinventar-se o morir” i ofereixen un nou servei als seus clients: el lloguer de boxs.

El negoci, que va sorgir als EUA, consisteix a llogar espais equipats amb les eines necessàries per al manteniment bàsic del cotxe perquè el client pugui dur a terme les modificacions que desitgi al seu propi vehicle. El procés és molt senzill. Només cal trucar per demanar hora per reservar el box, preparar la fitxa tècnica del vehicle perquè la botiga del taller demani els recanvis necessaris (en cas que el client no els porti de casa) i, a partir d'aquí, fer els canvis i les reparacions que es vulgui al cotxe. El preu de llogar un box és d'uns 15 euros per hora i inclou l'assessorament d'un tècnic professional. El principal avantatge i atractiu de la iniciativa és l'important estalvi econòmic que suposa. A més, “el client surt molt satisfet d'haver-se arreglat el cotxe ell mateix”, afirma Xavier Vilà, mecànic de tota la vida i propietari del taller Autobox Services, a Banyoles.

La demarcació de Girona, juntament amb el País Basc, és pionera en l'aplicació del negoci a l'Estat espanyol. Tot i així, el lloguer de boxs encara no està consolidat i “és un complement del taller convencional”, diu Olga Negro, del taller Selfbox, a Torroella de Montgrí. I és que, segons dades de Corve, associació representant del sector de l'automoció i la nàutica a les comarques gironines, dels aproximadament 980 tallers mecànics legalitzats que hi ha a la demarcació, només tres o quatre presten aquest nou servei de lloguer d'espais.

L'altra cara de la moneda

El fet que el lloguer de boxs permeti que tothom, independentment del seu grau de coneixement de mecànica, modifiqui la carrosseria del cotxe incrementa les possibilitats d'una mala reparació i, per tant, un risc major a la carretera. “Hi ha moltes reparacions de cotxe que pot portar a terme un mateix –afirma Ernest Plana, president de la Corve–. Tot i així, n'hi ha d'altres que són més complicades i és perillós que ho faci algú sense formació”, adverteix.

D'altra banda, “ens consta que hi ha gent que se situa davant la porta dels boxs i s'ofereix per reparar el cotxe a la gent”, afirma Plana. “Això és una competència totalment deslleial als tallers establerts legalment”, hi afegeix. Des de principi d'any, la Corve ja ha denunciat una trentena de persones que realitzaven tasques de reparació de vehicles de manera il·legal. És per això que l'associació gironina posa en marxa des de fa temps diverses campanyes per conscienciar els usuaris i insistir que ha de ser un professional legalitzat qui arregli el cotxe per evitar l'intrusisme professional i l'economia submergida.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.