Economia

TURISME

Els càmpings gironins fa sis anys que perden clients

El nou president de l'Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, xifra el descens del 2012 entre un 3 i un 5%

Els establiments de l'interior i del sud de la demarcació, els més afectats

Miquel Gotanegra, el nou president de l'Associació de Càmpings de les comarques gironines –que agrupa un vuitanta per cent dels establiments de la demarcació–, va sortir elegit en l'assemblea anual, celebrada al càmping Valldaro, en substitució de Josep Maria Pla, que fins ahir n'era el màxim responsable i que deixa el càrrec perquè els estatuts l'hi obliguen, tot i que mantindrà una vicepresidència en la nova junta. Gotanegra va assumir ahir la veu del sector i va fer la seva primera valoració de la temporada estival, que, un any més i ja en són uns quants que passa, ha experimentat un descens quantificat en una franja que fluctua entre un tres i un cinc per cent. “El turisme estranger s'ha mantingut al mateix nivell que anys anteriors; és el turisme espanyol el que clarament ha davallat”, va dir Gotanegra, que va situar les zones de més incidència del descens en els càmpings de les comarques interiors i del sud de la Costa Brava. No és casualitat que hagi estat en aquestes zones on el descens ha estat més important, perquè és on hi ha més estades de turistes estatals.

El turisme interior, segons va explicar el president del sector, s'ha mogut poc aquest any i a més ha fet les reserves a última hora i les estades han estat clarament més curtes.

Segons l'anàlisi feta pel sector, Gotanegra ha trobat dues explicacions de la bona ocupació als càmpings de la zona centre i nord de la nostra demarcació. D'una banda, assegura que és on el nombre d'estrangers ja és tradicionalment més alt i, de l'altra, diu que els càmpings d'aquesta zona –va especificar en concret la zona de Sant Pere Pescador– fan una forta inversió en promoció exterior.

“El més preocupant no és el descens percentual, sinó la tendència descendent que xifrem des del 2007 al voltant d'un deu o un quinze per cent. Això sí que ens preocupa”, va analitzar Gotanegra, que va afegir que el sector ha de trobar la manera de recuperar el temps perdut. “La pèrdua constant és el que ens ha de fer pensar.”

El sector del càmping fa repercutir també la taxa turística en els seus clients. Per això, el sector vol estar especialment atent. “Ens hem convertit –explicava– en recaptadors de la taxa turística i, per tant, serem molt exigents amb l'administració perquè inverteixi altre cop en promoció turística.” El nombre de places de càmping a les comarques gironines està al voltant de les 120.000. “Així doncs, nosaltres hem recaptat un import significatiu en taxes”, feia notar.

LA XIFRA

15
per cent.
El percentatge de descens quantificat pel sector en els últims sis anys està al voltant d'aquesta xifra.

“Girona és un gran parc temàtic”

La clau de la millora del sector és la promoció exterior, a parer de Gotanegra. “Hem de saber projectar a l'exterior el gran parc temàtic que són les comarques gironines”, proclamava el nou president de la patronal del càmping, que avisa del perill que corre el sector si s'atura l'empenta promocional. Per això hi afegia: “Si no es continua fent promoció del nostre territori anirem malament.”

Per Gotanegra, seria un gran error abaixar la guàrdia en aquest aspecte perquè “seria diferent que no tinguéssim potencial, però és que n'hi ha”. “Tenim –continua– un gran entorn, amb pistes d'esquí, oferta gastronòmica i d'activitats d'aventura, per exemple. Si et planteges deu elements d'excel·lència per definir un territori, a les comarques gironines els tenim tots!”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.